Naučnici tvrde na planeti Kepler-62f možda ima života?!

Naučnici su pronašli planetu koja je udaljena od nas 1.200 svjetlosnih godina i na kojoj po tvrdnji naučnika postoji mogućnost postojanja jednostavnog života, kako se tvrdi u novoj studiji koja je objavljena u časopisu "Astrobiology"....

Riječ je o petoj planeti solarnog sistema - zvijezdi pod imenom "Kepler-62f". Ova planeta je oko 40 posto veća od Zemlje, a njeno sunce je manje i hladnije od našeg.

Planeta je zbog svoje pozicije u sistemu dobila ime "Kepler-62f" i možda posjeduje uslove za održavanje jednostavnog života, kažu naučici.

Kako je objašnjeno u novoj studiji, naučnici sa Univerziteta u Kaliforniji i Univerziteta u Vašingtonu bliže su izučili situaciju zanimljive planete koja isprva nije pokazivala bilo kakve interesantne detalje.

Na osnovu sofisticiranih simulacija baziranih na obilnim podacima koje je sakupila letjelica Kepler, naučnici su zaključili da je planeta "Kepler-62f" dovoljno topla zbog specifičnih sastojaka njene atmosfere.

Njena temperatura obećava postojanje tekuće vode što odmah otvara mnogo veće mogućnosti kao što je postojanje jednoćelijskog života. To bi omogućila i debljina atmosfere bogate ugljendioksidom koja bi kreiranjem efekta staklenika predstavljala plodno tlo za razvoj mikroorganizama.

Ipak, tačnu debljinu atmosfere i postotak ugljendioksida nije moguće precizno odrediti. Procjene debljine se kreću između Zemljine i one 12 puta deblje, dok se koncentracija ugljendioksida kreće između Zemljine i one 2.500 puta veće.

Na osnovu simulacija je zaključeno kako bi planeta bila nastanjiva ukoliko je okružuje atmosfera izrazito bogata ugljendioksidom debljine od tri do pet Zemljinih atmosfera.

Visoke koncentracije ugljendioksida važne su u ranim fazama razvoja života, baš kao što je to slučaj sa Zemljom. Kisik koji je potreban za kompleksne organizme tek je znatno kasnije počeo nadjačavati CO2 zahvaljujući organizmima koji su ga stvarali fotosintezom pre 2,3 milijarde godina.

RTVTK na Facebooku