Dan maternjeg jezika obilježen na Filozofskom fakultetu u Tuzli

0
233

Međunarodni je Dan maternjeg jezika. Dan za promociju prvog jezika koji smo naučili, temelja našeg identiteta i pripadnosti. Identifikacije sa domovinom bez obzira da li živimo ili ne, u njoj. Ovoj temi su na Filozofskom fakultetu u Tuzli posvetili cijelu jednu manifestaciju u kojoj su osim studenata i profesora jezičkih odsjeka učestvovali i učenici osnovnih i srednjih škola, iz Tuzle, članovi sekcija koje promoviraju kulturno naslijeđe i literarno stvaralaštvo.

novinar Azra Mešić

Jezik koji naučimo od rođenja u vlastitom domu s porodicom maternji je jezik na koji i na čije ime svako od nas ima pravo zagarantovano UN-ovom Konvencijom koju potpisuju sve demokratske države. Tek u školi, na temelju maternjeg počinjemo učiti standardni jezik, podsjetili su profesori jezika na manifestaciji u organizaciji Filozofskog fakulteta Univerziteta u Tuzli.

– Jezik i pismo su identitet svake države pa tako i naše domovine BiH. Naši iseljenici i bilo gdje i bilo kad da odu njihova orva spona sa domovinom jest prvo jezik i praznici, kaže prof.dr. Amira Turbić – Hadžagić, profesorica na Filozofskom fakultetu.

Jezik i praznici zajednički su simboli identiteta nama u domovini, iseljenicima i potomcima iseljenika iz zemlje. Profesorica Sibel Akova, docentica na Univerzitetu “Yalova” u Istanbulu koja je u povodu Dana međunarodnog jezika govorila pred učenicima, studentima i kolegama u Tuzli kaže da svjesnost identiteta čovjeka čini potpunijim, a nju svjesnost o porijeklu njenih roditelja, Bošnjaka iz Crne Gore, odnosno Sandžaka.

– Naš je maternji jezik bosanski pošto smo kod kuće pričali bosanski jezik. Moj babo je oostavio u crnoj Gori tri brata i sestru. Majka mi je ostavila sestru i dajdžu i došla sa porodicom. I za njih je bilo nešto strašno da se ne bi zasramili. Kad im dođu braća i sestre i njihova djeca, važno je da znaju naš jezik. I da se ne zaboravimo, kaže profesorica Akova.

Promociji važnosti maternjeg jezika u očuvanju identiteta dali su doprinos i tuzlanski učenici.

– Našu školu predstavljamo kroz tri tačke, dva filma i jednom recitacijom. U prvom filmu se radi o romskoj nacionalnoj manjini. U drugom o stećcima i simbolima BiH, a recitacija je o slovenačkoj nacionalnoj manjini, kaže Emina Arifhodžić, učenica OŠ „Miladije“ Tuzla.

Osim tri naroda, u Bosni i Hercegovini zvanično žive i pripadnici 17 nacionalnih manjina. Svaka od njih njeguje svoj maternji jezik. Generalna skupština UNESCO-a proglasila je 1999. godine 21. februar za Dan maternjeg jezika s ciljem unapređivanja, učenja i razvoja maternjeg jezika, te njegovanja jezičke i kulturne višejezičnosti i različitosti.