Dvije decenije od obnavljanja Pozorišnih/kazališnih susreta u Brčkom

Na konferenciji za medije u Gradskoj vijećnici gradonačelnik Brčko distrikta Esed Kadrić najavio je da 18. novembra počinju 38. Susreti pozorišta/kazališta Bosne i Hercegovine u Brčko distriktu, koji se ove godine održavaju pod motom „Redateljsko maštanje boljeg svijeta“, a koji će trajati do 26. novembra 2021. godine.

„Iako svjesni pandemije u kojoj se nalazimo, odlučili smo se za održavanje Festivala koji je u regionu poseban kulturni događaj i jedan od simbola našeg grada“, rekao je gradonačelnik Kadrić te podsjetio da će Festival biti održan u skladu s epidemiološkim mjerama.

Direktor Festivala Jakov Amidžić naveo je da je Selektorsko vijeće odgledalo više od 30 predstava, čije su propozicije ispunjavale kriterije s naglaskom na tekst domaćeg autora, ali da je u konačnici selekcija rezultirala s četiri predstave iz BiH i s po dvije iz Hrvatske i Srbije, uključujući koprodukciju s jednim teatrom iz Crne Gore.

Iz budžeta Brčko distrikta za realizaciju najznačajnije manifestacije kulture Brčko distrikta BiH ove godine je predviđeno oko 107.000 KM za glavni program, 30.000 KM za prateći program i za nagradni fond 73.000 KM.

Ljubitelji pozorišta moći će ove godine uživati u sljedećim predstavama:

„Usidrene“ Hrvatskog narodnog kazališta iz Splita. Predstava je rađena po tekstu Elvisa Bošnjaka, a režiju potpisuje Anastasija Jankovska. Smještene, prije svega dijalektalnim govorom, u jedan srednjodalmatinski, no istovremeno i bilo koji otok, „Usidrene“ donose čitav dijapazon različitih, kompleksnih odnosa, među kojima se izdvaja glavni lik Jakovice, koju je život u maloj patrijarhalnoj sredini ogrubio i osušio od svake emocije

Atelje 212 iz Beograda predstavit će se predstavom “64”. Autor teksta je Tena Štivičić, a režiju potpisuje Alisa Stojanović. U drami „64“ Tena Štivičić razotkriva intimu savremenog bračnog para koji se lomi pod teretom očekivanja. Onih vlastitih, iznevjerenih, međusobnih i onih koje im nameće društvo.

Po motivima romana “Istorija bolesti” Tvrtka Kulenovića Narodno pozorište Sarajevo igra predstavu “To nikad nigdje nije bilo” u režiji Dina Mustafića. Predstava izrasta kao proces razgovora između knjige, pozornice i gledališta. Suočavanje, sjećanje, propitivanje, svjedočenje. Sučeljavanje mnogih malih, privatnih povijesti s onim velikim, kolektivnim, službenim povijestima.

Satirično kazalište Kerempuh iz Zagreba igrat će predstavu „Darian, hrvatski kralj samopomoći“, po tekstu Dine Vukelić, a u režiji Krešimira Dolenčića. Predstava „Darian, hrvatski kralj samopomoći“ distopijska je satira smještena u blisku budućnost. Nesretnom narodu u spas dolazi superjunak novonormalnog doba, čist, neokaljan i vanjskim svijetom neokrznut Darian. Spomenuti nesretnici, marginalci, autsajderi, influenceri, zvijezde koje (ne)opstaju, ovisnici o psihofarmacima, opijatima, tehnologiji i društvenim mrežama, a ponajviše o sreći oslanjaju se na novog vođu, čudotvorca i spasitelja koji im jedini može pomoći na putu prema samoostvarenju.

Beogradsko dramsko pozorište (koprodukcija s Gradskim pozorištem Podgorica i Grad teatrom Budva) predstavit će se „Zelenom čojom Montenegra“ rađenoj po motivima romana Mome Kapora i Zuke Džumhura, u režiji Nikite Milivojevića. Pozorišno viđenje „Zelene čoje Montenegra“ pripada historijskoj melodrami, u kojoj je ono što se moglo dogoditi važnije od onoga šta se zaista dogodilo, u kojoj su emocije važnije od faktografije, čovjek od politike i rata. Ovo je priča, deficitarna u našim vremenima, o pomirenjima i, kako bi to Džumhur rekao, ljudovanjima.

Kamerni teatar 55 Sarajevo igrat će „Schindlerov lift“ Darka Cvijetića, pod režiserskom palicom Kokana Mladenovića. Kratki roman „Schindlerov lift“ specifično je djelo prijedorskog pjesnika, reditelja, glumca i dramaturga Darka Cvijetića, u kojem on sjedinjenim lirskim i proznim elementima vješto opisuje predratna i ratna zbivanja u Prijedoru 1990-ih godina.

BNP Zenica predstavit će se predstavom „Sedam strahova“ Selvedina Avdića u režiji Selme Alispahić. Roman su adaptirale Emina Omerović i Selma Alispahić i to je predstava koja govori o strahovima koji imaju različite oblike, težine, brzine, naravi i namjere… Živimo u svijetu džina, prikaza i duhova, koji izviru iz kolektivne traume s kojom se nikada nismo suočili.

Narodno pozorište RS iz Banja Luke igrat će „Derviš i smrt“ Meše Selimovića, u režiji Dejana Projkovskog. Po riječima redatelja, zadatak ove predstave je da prenese roman na scenu i da stvori svoju scensku estetiku. „Derviš i smrt” je jedno od umjetničkih djela kojima ova civilizacija treba da se ponosi. Svaki roman je kao veliko more u koje svi treba da zaronimo. Rad u pozorištu može da se poredi sa skokom iz aviona padobranom, jer dođe trenutak kada morate da otvorite padobran. Hrabrost i veliko znanje su potrebni kad radite predstavu po velikom romanu, ustvari, da naučite što duže slobodno padati, sve dok ne otvorite padobran.

Na završnoj večeri, nakon uručenja nagrada najboljim predstavama i glumcima, bit će održan koncert Radeta Šerbedžije.

(RTVTK)

Pročitajte...