Nakon objave PISA rezultata, APOSO objavila preporuke za poboljšanje obrazovanja

Članovi Udruženja ‘Obrazovanje za novo vrijeme BiH’ smatraju da su objavljeni rezultati PISA 2018 za Bosnu i Hercegovinu izazvali velike reakcije u javnosti posebno što su ispitanici iz BiH pokazali veoma nizak nivo čitalačke pismenosti te pismenosti iz matematike i prirodnih nauka.

Podsjećaju da je u istraživanju PISA 2018 Bosna i Hercegovina sudjelovala prvi put, a uzorak je obuhvatio 6.480 petnaestogodišnjaka. Minimalan nivo postignuća ne dostiže čak 58 posto učenika u matematici, 54 posto u čitanju, te 57 posto u prirodnim naukama, a istovremeno, manje od 1 posto ispitanika postiglo je maksimalne rezultate.

Međutim, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) u suradnji s Organizacijom za ekonomski razvoj i suradnju (OECD) objavila je preporuke proistekle iz rezultata, a jedna od preporuka je razvoj čitalačke pismenosti na svim razinama obrazovanja, počevši od najranijeg doba, sa implementacijom zajedničke jezgre definirane na ishodima učenja.

Također je preporučeno da se nadilaženje teškoća u nastavnom procesu i okruženju za učenje postigne jačanjem nastavničkih kompetencija i zadovoljavanjem učeničkih potreba za učenjem i stjecanjem znanja i vještina.

Preporuka je i razvoj novih elemenata strategije ocjenjivanja na državnom i/ili nižim razinama radi ojačavanja procesa evaluacije i praćenja ishoda učenja.

APOSO najavljuje intenzivne aktivnosti na diseminaciji preporuka među stručnom javnošću i rad sa svima onima koji mogu izravno doprinijeti realizaciji preporuka. Već za desetak dana planirana je stručna konferencija i radionica na kojoj će biti konkretizirani prvi koraci.

Kako je iz Udruženja Obrazovanje za novo vrijeme BiH saopćeno, na dobivene rezultate se ne može uticati, ali svako u svom domenu može učiniti sve kako bi se pokrenule nužne reforme, jer temelj svakog uspješnog društva je ulaganje u mlade – stoga učenici, roditelji, prosvjetni radnici i cjelokupna javnost u Bosni i Hercegovini, imaju pravo zahtijevati kvalitetno i svrsishodno obrazovanje.