Tokom Svjetskog prvenstva u fudbalu na internetu se pojavilo poređenje gledanosti finala najvažnijeg fudbalskog tamičenja na svijetu i Super Bowla, susreta najboljih timova američkog fudbala. Iako su brojevi definitivno na strani fudbala, ne možemo reći da Super Bowl ne zanima baš nikoga izvan SAD i Kanade.
Za Super Bowl ste sigurno čuli čak iako aktivno ne pratite američki fudbal a o nastupima na poluvremenu i reklama koje se emituju tokom pauza priča se danima nakon utakmice. U ovom tekstu ćemo pokušati da otkrijemo zašto je Super Bowl postao sastavni dio pop kulture i zašto privlači toliku pažnju širom svijeta.
Ovaj meč predstavlja zavšnicu sezone NFL-a, lige koja okuplja najjače timove američkog fudbala. Na kraju regularne sezone najveće šanse za pojavljivanje na State Farm stadionu u Glendejlu u Arizonu imaju timovi Kansas City Chiefs, Buffalo Bills, San Francisco 49ers i Philadelphia Eagles. Do sada najviše pobjeda u Super Bowlu, po šest, imaju New England Patriots i Pittsburgh Steelers. Ukoliko pobjede ove godine, San Francisco 49ers će se izjednačiti sa ova dva tima i tako ući među najbolje.
Prošle godine su se u Super Bowlu sastali Los Angeles Ramsi i Cincinnati Bengalsi. Još uvijek se pamti defanzivni tekl ekipe iz Los Anđelesa koji je izveo Eron Donald i tako postao jedan od heroja utakmice. On je tada uspjeo da stopira Džoa Buroua koji je bio na četvrtom pokušaju za jard koji je pak mogao da donese preokret i ostavi Cincinnati Bengalse u igri za Lombardijev trofej. Sve to dešavalo u zadnjim minutima meča, što samo pokazuje kako završnice mečeva američkog fudbala mogu biti itekako interesantne. Tim iz Los Anđelesa je na kraju ipak slavio sa 23:20.
NFL, kao i drugi američki sportovi su prije svega okrenuti komercijalizaciji i zaradi. Sve je podređeno gledaocima i oglašivačima, pa tako i pravila samih sportova. Američki fudbal je poznat po velikim pauzama između akcija, koje su odlične za televizijske reklame. Pauze su ponekad toliko dugačke, da je najbolje da za to vrijeme odigrate neku virtuelnu igru ili se posvetite online klađenju kako ne bi ste zaspali, jer se utakmice igraju u terminima koji nisu prilagođeni gledaocima u Evropi.
Upravo reklame privlače najviše pažnje tokom Super Bowla svake godine. Kompanije se takmiče međusobno koja će više platiti za skundu a i one koje uspiju da dođu do termina imaju težak zadatak da smisle zanimljivu reklamu koja će privući gledaoce kraj malih ekrana. Prema javno dostupnim podacima, prošle godine je za reklamu od 30 sekundi televizijska mreža NBC zaradila oko 7 miliona dolara. Godinu dana ranije cijena je bila 5,5 miliona, što samo pokazuje koliko su kompanije zainteresovane da se reklamiraju na ovaj način.
Tokom prošle godine najviše pažnje privukli spotovi Amazona, Ubera i Planet Fitnessa. To su reklame o kojima se priča tokom cijele godine, koje pokazuju u kom smjeru će se kretati američka reklamna industrija. Kroz reklamni blok se prelamaju i brojni problemi koji muče američko društvo, pa se tako kompanije često odlučuju da na ovaj način podrže neke pokrete ili kampanje koje su aktuelne.
Važan dio Super Bowla je i muzika. Najveću pažnju svakako privlači šou na poluvremenu ali je navijačima podjednako važno i ko će imati tu čast da otpjeva himnu pred samu utakmicu. Prošle godine „Star-Spangled Banner“ je otpjevala zvijezda kantri muzike Mickey Guyton. Tu nema puno prostora za eksperimentisanje i uglavnom se biraju pjevači kantri muzike koji su popularni u tom trenutku. Himnu su do sada izvodili i Billy Joel, Mariah Carey ali i Beyoncé, koja je tu čast imala 2004. godine. Ove godine će svoj šou na poluvremenu utakmice imati legendarna Rihanna.


                                    
