Djeca u fokusu: Traži se riješenje za organizaciju nastave u Zavodu u Tuzli

U Zavodu za odgoj i obrazovanje djece sa poteškoćama u razvoju u Tuzli otvorena su pitanja o načinu organizacije nastave. Dio roditelja privremeno je povukao djecu iz učionica, tražeći individualniji pristup i manje grupe, dok drugi upozoravaju da kontinuitet školovanja mora biti prioritet. Ministarstvo obrazovanja TK poručuje da je cilj svih aktera isti – da djeca dobiju uslove koji im omogućavaju razvoj i dostojanstveno obrazovanje, a da se nesuglasice rješavaju kroz dijalog

Nastava u Zavodu nije se redovno odvijala jer je dio roditelja, nezadovoljan uslovima, odlučio da djecu privremeno zadrži kod kuće. Kažu da je problem nastao formiranjem grupa na gornjoj granici od četiri učenika, što jeste u skladu sa pedagoškim standardima, ali, kako tvrde, nije prilagođeno stvarnim potrebama djece.

„Eskalacija je krenula kada su grupe formirane na maksimumu, po četiri učenika, bez stručnog mišljenja svih koji rade u Zavodu. Ne može curica od sedam godina sjediti u istoj grupi s dječakom od petnaest godina. To nije pedagoški opravdano”, kaže nam Asim Idrizović iz Vijeća roditelja Odjela za autizam

Roditelji ističu da se nastavno osoblje teško nosi s obavezama, a ulazak roditelja u učionice dodatno stvara rizike. „Naše vođe grupa više ne stižu da rade kao prije, roditelji su morali ulaziti da hrane djecu i tu nastaju rizici. Zato smo odlučili da djecu ne šaljemo na nastavu dok se ovo ne riješi, poručuje Asim Idrizović iz Vijeća roditelja

Druga grupa roditelja naglašava da djeca ne smiju ostati bez nastave.

„Apsolutno podržavam uvođenje asistenata i smanjivanje broja učenika u grupama. Ali povlačenje djece iz nastave nije dobra praksa. Djeca imaju pravo i obavezu da idu u školu. Rješenje je dijalog i saradnja sa Ministarstvom, a ne isključivost, pojašnjava roditelj prof.dr. Vedad Pašić.

Prema pedagoškim standardima TK,  Službene novine 12/22 od 2022. godine odjeljenja za učenike s posebnim obrazovnim potrebama, Odjeljenje za autizam  formiraju se sa najmanje dva a najviše četiri učenika. Roditelji traže da se pri tome vodi više računa o individualnim potrebama svakog djeteta.

Kontaktirali smo  i menadzment Zavoda, ali su odlučili  da se medijski ne očituju po ovom pitanju.  Ministarstvo obrazovanja TK u odgovoru za RTVTK poručuje da je najvažnije očuvati kontinuitet nastave i rješavati probleme kroz dijalog.

Ministarstvo obrazovanja i nauke TK (pisana izjava)

“Želimo istaći da je Ministarstvo obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona, odnosno Vlada Tuzlanskog kantona, u proteklom periodu značajno ulagalo u unapređenje rada Zavoda.

Prije svega, realizirana su značajna finansijska ulaganja s ciljem poboljšanja uslova rada i boravka djece u Zavodu. Paralelno s tim, izvršeno je i kadrovsko jačanje, što je omogućilo kvalitetniju organizaciju i realizaciju odgojno-obrazovnog procesa.

Podsjećamo da je u Zavodu osiguran i program profesionalnog osposobljavanja polaznika sa umjerenim, teškim i težim intelektualnim teškoćama i autizmom, i to za sve korisnike do 27. godine života, što predstavlja jedan od rijetkih primjera takve prakse u Bosni i Hercegovini.

Smatramo da je u najboljem interesu učenika da redovno pohađaju nastavu, kako bi se osigurao kontinuitet u njihovom odgoju i obrazovanju. Istovremeno, Ministarstvo ostaje otvoreno za dijalog sa svim relevantnim akterima, kako bi se eventualni problemi rješavali na konstruktivan način, u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima”, Ahmed Omerović, ministar obrazovanja i nauke TK

Ova situacija pokazuje da obrazovanje djece sa posebnim potrebama ne može biti svedeno na brojke i pravilnike. Riječ je o djeci čije različitosti zahtijevaju strpljenje, stručnost i međusobno povjerenje. Roditelji i nastavnici moraju biti partneri, a Ministarstvo garant dijaloga i stabilnosti sistema. Tek kada se glasovi svih čuju, a interesi djece stave ispred neslaganja, moguće je graditi školu koja je doista po mjeri svakog djeteta.

    Pročitajte...