Istraživanje: Lokalni mediji najvažniji resurs za široku demokratizaciju društva

Lokalni mediji brojčano čine više od dvije trećine medijske scene u BiH i predstavljaju primarni izvor informiranja građana o radu lokalnih vlasti, političkim, ekonomskim i drugim društveno relevantnim temama iz života lokalne zajednice, pokazalo je istraživanje koje je provedeno u okviru projekta “Lokalni mediji – neovisni i slobodni glasovi demokratizacije”.

Naime, kao prvu fazu projekta, Centar za građansku suradnju (CGS) Livno i Centar za razvoj medija i analize (CRMA) – online magazin Žurnal, Sarajevo, uz podršku IMEP programa, proveli su istraživanje informativnih potreba, mišljenja i stavova građana o lokalnim medijima.

Iz CGS-a Livno istaknuli su kako lokalni mediji i njihova publika predstavljaju jedan od najvažnijih resursa za široku demokratizaciju društva i bh. medijske scene.

“Ako valjano vrše svoju informativnu funkciju, lokalni mediji su ključni mehanizam putem kojeg građani mogu sudjelovati u javnom životu zajednice, artikulirati svoje interese i potrebe, te kritički promišljati o vlastitom životu i životu zajednice”, kazali su iz CGS Livno.

Zbog toga je, dodali su, jačanje neovisnosti lokalnih medija ključna potreba u cilju jačanja cjelokupne medijske scene u BiH, te promicanja ideje neovisnog i slobodnog novinarstva, a publika lokalnih medija predstavlja značajan resurs u gradnji i unaprjeđenju demokracije.

S tim u vezi izdana je brošura o Istraživanju informativnih potreba i stavova građana o lokalnim medijima.

Inače, spomenuto istraživanje rađeno je online i direktnim anketiranjem građana na upitniku sa zatvorenim odgovorima. Ponuđeno je 18 pitanja od čega su 4 demografska i 14 tematskih.

Anketu su popunile 563 osobe starije od 16 godina iz 56 bh. općina i gradova dok je analizu istraživanja izradio Radenko Udovičić iz Media Plana.

Rezultati istraživanja predstavljeni su lokalnim medijima, predstavnicima lokalnih vlasti i NVO iz jugoistočne Bosne i Hercegovine na dva okrugla stola održana u Livnu i Mostaru.

Pročitajte...