Kako škole mogu pomoći razvoju društvene zajednice?

0
92

Era čistog prenosa znanja sa nastavnika na učenika je završena. Došlo je vrijeme u kojemu nastavnik i učenik moraju biti partneri da bi obrazovanje bilo uspješno, zaključak je Devete konferencije nazvane “Društveni uticaj i promjene kojima škole doprinose BH društvu”. Konferenciju namijenjenu prosvjetnim radnicima, organiziralo je u Tuzli Međunarodno udruženje Interaktivne otvorene škole.

novinar Azra Mešić

Ukoliko obrazovanje ne posmatramo kao stub društva, ne možemo očekivati niti da društvo u cjelini napreduje, kažu prosvjetni radnici koji edukacijom žele unaprijediti partnerstvo s roditeljima svojih učenika i drugim ljudima iz lokalnih zajednica u kojima su škole.

– Škola djeluje u sasvim drugačijim okolnostima nego prije 20-30 godina i svo osoblje od menadžmenta do onih koji su nastavnički kadar treba da budu svjesni da škola ne može da radi odvojeno od promjena koje su u društvu. Djeca dolaze sa drugačijim znanjem i spoznajama, tehnologija napreduje i djeluje na te njihove promjenjene odnose i to treba uvažavati, kaže za RTVTK Žaneta Džumhur, šefica odjeljenja u Agenciji za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH koja je bila među predavačima na Konferenciji danas.

O novim smjernicama za kvalitet u obrazovanju razgovarali su predstavnici škola, roditelji i djelatnici institucija odgovornih za obrazovanje u Tuzlanskom kantonu. Konferencija je realizirana u okviru projekta “Škola za sve” koju MIOS provodi u saradnji sa 42 osnovne i srednje škole.

– Nama treba orjentacija. Nama treba putokaz i zbog toga smo danas pozvali i predstavnike Svjetske banke, Agencije za obrazovanje, Univerziteta u Tuzli, predstavnike škola koji svojim pristupom radu mogu dati smijernice i mogu dosprinijeti toj jasnoći prema kojoj mi idemo kada govorimo o obrazovanju i kvalitetu, kaže Edina Malkić, direktorica Udruženja MIOS.

Savremeni prosvjetni radnik, mora pomoći učenicima da upotrijebe svoje najbolje potencijale. Da bi došli do te faze odgajatelji, nastavnici i profesori trebaju biti aktivni sudionici procesa transformacije obrazovanja, koja u razvijenim zemljama uveliko traje. Na niovu Bosne i Hercegovine još smo između stvarnih potreba i zamišljene strategije obrazovnih vlasti koja bi trebala da pomogne. Društvo u kojemu škola postoji mora biti inspiracija za nastavničku kreativnost, ali i okruženje za realizaciju ideja koje nastaju u školi. Kad to savladamo onda smo u domenu obrazovanja sasvim uspjeli, kazano je na Konferenciji.