Odlikaš iz Tojšića odlazi na školovanje u Tuzlu: S kolicima će biti teško, ali ne boji se

Ove sedmice većina maturanata osnovnih škola sa područja Tuzlanskog kantona odabrat će srednju školu u kojoj će nastaviti svoje obrazovanje. Odlikaš Azur Kuralić, maturant Osnovne škole u Tojšićima već je odabrao. Ići će u školu koja ima dobre uslove za učenike s teškoćama u kretanju.

novinar Azra Mešić

Uz stalnu pomoć majke, Azur Kuralić devet je godina dolazio redovno u osnovnu školu. Ove godine je maturirao sa svim odličnim ocjenama. Aktivizam u tuzlanskom Udruženju “Koraci nade” ojačao mu je samopouzdanje, kaže Azur. To mu je pomoglo da se u školi bolje snađe. Ponekad mu, kaže Azur treba pomoć u razredu. Tamo ne ulazi majka. 

  • Uglavnom mi tu pomažu, ako ne mogu da se krećem, moji drugari na čemu sam im vrlo zahvalan, kaže Azur.

S vremenom je stekao povjerenje u školske drugare. I njihov odnos cijeni mnogo.

  • Kada mu treba pomoć oko hrane pomažem mu. Ako treba da odemo do sale ili negdje , ja ga uvijek izvedem. Ako treba nešto za neku ocjenu ja mu uvijek pomognem kako mogu, kaže drug iz škole Ademir Padžić.

Od početka školovanja Azur je imao samo odlične ocjene. To je definitivno rezultat upornosti i truda prije svega, kaže njegova majka Azra. Ponosna je na njega.

  • Prvo mi je bilo teško pomirit se s tim da je on dijete s posebnim potrebama. Međutim, kasnije sam skontala da on iako ne može hodati veoma je komunikativan. Veoma mu je razvijena mogućnost pamćenja. Krenuli smo u školu. Vidjela sam da ne može pisat. Ali ono što može, on uči. I tako smo krenuli osvajati rezultate do danas dan i predali smo za učenika generacije. Ako bude to je OK, ali i ako ne bude važno je učestvovati. Ne moramo pobijediti, pojašnjava ona.

A učestvuje Azur, aktivno u svim školskim i vanškolskim aktivnostima. Trudi se da nemogućnost pisanja nadoknadi usmenim odgovorima.

  • Uglavnom me nastavnica ispituje usmeno ili ona zapisuje, ona bude moja ruka, hajmo tako reći, kaže on.

Tokom osnovne škole nije izostajao niti na ekskurzijama. Učestvuje u školskim i predstavama koje organizuju građanska udruženja.

  • Mi radimo aktivnosti i predstave, kako ne treba da se osjeća razlika između djece koja imaju poteškoće kao što ja imam i djece koja nemaju poteškoće, pojašnjava.

Inspiraciju pronalazi i na društvenim mrežama, na Youtube servisu gdje prati različite sadržaje i to uglavnom na engleskom jeziku, kaže on.

  • Engleski jezik sam naučio gledajući neke emisije na engleskom jeziku preko računara ili preko TV-a. Moje ambicije da upišem Mašinsko projektovanje u Srednjoj mašinskoj školi je logičan, zato što volim da koristim računar. To mi je najviše zanimljivo i mislim da ću se u tome najbolje snaći, govori o svojoj odluci.

Da je Azur napravio najbolji izbor potvrđuje i njegov razrednik, nastavnik Izet Softić, koji u školi u Tojšićima predaje matematiku i informatiku, oba prilično zahtjevna školska predmeta.

  • Prvi put smo se vidjeli školske 2017/18. Ja kao razrednik bio sam zadivljen njim i njegovim drugovima i ophođenju prema nama. Azur je stahovito ambiciozan. Živahan. Uporan je. Odan. Za sve domaće zadatke koje mu zadamo, on to brže i bolje riiješi nego ijedan drugi učenik i za to mogu reći samo riječi hvale. Mene je zadivio i odnos njegovih drugara prema njemu. On se vrlo dobro integrisao. Nije izostajao da bude i redar u razredu, da bude dežurni učenik. Vrlo je svjesno i savjesno obavljao svoje zadatke. A uvijek je s njim bio neki od drugih učenika kojima je on šefovao i vrlo dobro pazio šta se radi. Na pojedinim predmetima mi nastavnici smo ga maksimalno angažovali. On fizički nije u najboljoj formi, ali je intelektualno daleko iznad. Na primjer na časovima tjelesnog odgoja nastavnik mu je zadavao da bude sudija i on je itekako obavljao svoje zadatke. Na času informatike imamo posebno dizajniran miš za njegove potrebe, tako da je mogao raditi u određenim programina. Na časovima likovnog on je govorio, a drugi su mu crtali, ali nastavnik je tražio da i on svojim rukama crta, povači linije koje su imale itekakav značaj i tako smo mogli da procijenimo njegovo znanje prema likovnoj kulturi. On ima ambicije prema naukama koje su bliske informatičkoj znanosti. Ja želim da poručim profesorima u srednjoj školi da ga pripaze, da pomognu. A on zasigurno može odgovorit svim onim obrazovnim potrebama i svemu onome što ga može kroz život učiniti uspješnim i radno angažovanim, kaže razrednik.

Roditelji su ipak bili najvažnija karika u odgoju ovog mladog budućeg informatičara, kaže razrednik. Takav pozitivizam i radnu disciplinu trebalo je izgraditi. On je uzor i mlađem bratu, kaže majka za Azura. Mališa je prvi razred i baš poput brata, ne izostavlja školske obaveze i stiče radne navike.

  • Veliku ulogu u Azurovom odgajanju je imao i moj muž. Iako nije s nama vremenski bio mnogo. On je na terenu, svojim radom omogućio da mi sve stignemo i finansijski i ovako da se izborimo s ovim što smo danas. I mali sin pomaže u svemu. Želi da bude kao Azur, da ima sve petice. Na njega se ugleda, kaže majka.

Ne brine za Azurovu budućnost. Kaže da za to ima dobre temelje. Vjeruje da će tokom njegovog odrastanja prava osoba sa invalditetom biti omogućena i onima koja uživaju i osobe bez invaliditeta.