Dvodnevni seminar za asistente u nastavi u osnovnim i srednjim školama u Tuzlanskom kantonu, koji je posvećen inkluziji i izazovima društva, počeo je danas u Tuzli. Organizator seminara je Pedagoški zavod Tuzlanskog kantona, s partnerskom organizacijom Muslim Aid. Uz asistente s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predavač na seminaru je i Jasmin Salkić, defektolog u tuzlanskoj OŠ „Miladije“, koji je govorio o praktičnom dijelu. Najznačajniju podršku cijelom projektu dalo je Ministarstvo obrazovanja Tuzlanskog kantona.
Seminar „Edukacije za asistente u školama“ je organizovan s ciljem da se pokuša izravnim kapacitetima uticati na pružanje što bolje i kvalitetnije podrške učenicima, nastavnicima i roditeljima.
Ovi seminari su imali za cilj inkluzivne senzibilnosti u školi, ne samo kao direktna pomoć sudionicima nego i kao način da se u potpunosti izgradi ili izdigne svijest na jedan veći nivo je pomoć ovoj populaciji učenika iznimno potrebna i da je to jedna od obaveza našeg društva. Ukupno je bilo 220 učesnika ,raspodjeljeno u dva dana, i ono što je bitno ovaj seminar radimo sa našom parterskom organizacijom Muslim Aidom i u uskoj vezi sa Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom, kazao je Izet Numanović, v.d direktora Pedagoškog zavoda Tuzlanskog kantona.
Organizatori navode da je ovaj projekat osmišljen da pomogne djeci s poteškoćama, kako bi se lakše borila i izborila u inkluzivnoj nastavi.
Sad smo dobili neki feedback da već u mnogim školama puno manje asistenata se žali da ne zna šta da rade, tako da su se već podučili i obrazovali šta dalje raditi sa djecom sa poteškoćama. Puno manje asistenata se žali šta da radi. Već su se podučili i u neku ruku obrazovali šta dalje raditi sa djecom. Tuzlanski kanton, što se tiče Bosne i Hercegovine, daleko više napredovao nego neki drugi kanton, navodi Edina Šehić Saliji, direktorica nevladine organizacije Muslim Aid Association
Magistar Benjamin Avdić, asistent na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Tuzli, bio je jedan od predavača i govorio je o spektru različitih poteškoća u razvoju. Avdić ističe da da je seminar organizovan s ciljem da asistenti u nastavi mogu prepoznati različite karakteristike učenika i svojstvene profile njima u kontekstu rada , školske zajednice i onoga s čim će se susretati u budućem radu i unutar škole.
Inkluzija nije proces koji je zatvoren unutar školskih zajednica. Ona mora uključivati lokalnu zajednicu i podršku viših obrazovnih instanci, kako bi njena krajnja korist uistinu bila vidljiva.


