Iako je nizom zakonskih propisa u Bosni i Hercegovini zabranjena diskriminacije, praksa je pokazala da postoji potreba za dodatnim definisanjem ovog problema u školama, sa svim specifičnostima koje ima obrazovni sistem. Upravo zbog toga je prije nekoliko godina Misija OSCE-a u saradnji sa obrazovnim vlastima na svim nivoma u Bosni i Hercegovine pripremila Smjernice za prepoznavanje diskriminacije u obrazovanju. Na temelju tih Smjernica, nakon što je kroz izmjene i dopune zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju stvoren pravni osnov, pripremljeni su pravilnici o zaštiti učenika od diskriminacije u osnovnim i srednjim školama u Tuzlanskom kantonu.
“Ovi pravilnici na prvom mjestu i prije svega imaju preventivni karakter. Ono što je namjera ovih pravilnika jeste da kroz te pravilnike prije svega budu primijećeni ti pojavni oblici diskriminacije, da obavežemo organe škole, da oni iz okvira svoje nadležnosti, a u skladu sa svojim realnim mogućnostima, poduzmu sve one radnje i aktivnosti kako bi se spriječili i preduprijedili takvi pojavni oblici“ ističe Fuad Mešanović, pomoćnik ministra za visoko obrazovanje u Vladi TK, koji je učestvovao u izradi pravilinika za zaštitu učenika od diskriminacije u osnovnim i srednjim školama u TK.
Iako istraživanja pokazuju da su osnovne i srednje škole u Tuzlanskom kantonu dostigle određeni nivo inkluzivnosti, baš kao i naše društvo u cjelini, one nisu imune na određene oblike diskriminacije.
“Mi, nažalost, se susrećemo sa situacijama, ne u svim školama, ali imamo situacije gdje su učenici diskriminirani po osnovu, recimo, svoje etničke pripadnosti, po osnovu socio-ekonomskog statusa, i različitih drugih oblika diskriminacije. Zbog toga je izuzetno bitno i u tom smislu Misija će cijeniti ulogu koju mediji imaju, na tome vam se unaprijed zahvaljujem, u proširivanju informacija da ovi pravilinici postoje. Vrlo je bitno da što više učenika, roditelja, nastavnog osoblja zna da sada imaju alat kako da riješe slučajeve diskriminacije, kako na nivou škole, tako i, ukoliko ne uspiju, na višim nivoima kroz resorno ministarstvo, kroz instituciju ombudsmena, ali sa krajnjim ciljem da djeca budu zaštićena od svih oblika diskriminacije, bilo primarne, bilo sekundarne” ističe Sabina Nadžaković službenica za obrazovanje u Uredu OSCE-a u Tuzli.
Pravilinici o zaštiti učenika od diskriminacije u osnovnim i srednjim školama u Tuzlanskom kantonu na snazi su od februara ove godine. Svi zainteresovani ih mogu pronaći u Službenim novinama Tuzlanskog kantona broj 3/21.