Ratković Aydemir: Očuvanje nematerijalne baštine u rukama je lokalnih ljudi

Vrhunska stručnjakinja iz područja upravljanja baštinom, interpretacije baštine i rada s lokalnim zajednicama Dragana Lucija Ratković Aydemir kaže kako Bosna i Hercegovina ima svoje mjesto u ukupnom europskom kulturnom identitetu i ono treba što bolje osvijestiti kao prvo lokalnim ljudima, a onda europskim građanima i naposljetku globalno.

Ratković Aydemir je inače direktorica tvrtke za savjetovanje i upravljanje u kulturi i turizmu Muze d.o.o. Zagreb koji iza sebe imaju više od 40 uspješno osmišljenih destinacija i atrakcija za koje su višestruko nagrađeni projekti uvršteni na UNESCO –vu listu.

Stručnjakinja iz područja upravljanja baštinom Ratković Aydemir je svoj dolazak u Mostar najavila 11. travnja gdje će imati ključno uvodno izlaganje na temu “očuvanja nematerijalne baštine…” na Konferenciji “Razvoj destinacijskoga turizma uspostavom niskotarifnih avio – letova”, koju organiziraju Apriori BH – Agencija za profesionalno usavršavanje i Vlada Hercegovačko-neretvanske županije (HNŽ).

Projekti, kaže Ratković Aydemir, na kojima radimo, imaju šansu uspjeti samo ako su s njima identitetski duboko povezani lokalni ljudi.

– Mi kao struka usmjeravamo, upravljamo i kreativno interpretiramo taj identitet, ali ga mi ne možemo živjeti. Očuvanje identiteta uvijek je u rukama ljudi iz lokalnih zajednica. Ako postoji snažan motiv očuvanja vlastita identiteta, dobar spoj između ljudi, politike i struke, uspjeh je zagarantiran- ocjenjuje ova stručnjakinja.

Zaključuje kako je prometna povezanost za mnoge grane gospodarstva ključ, a za turizam, pa i onaj kulturnog predznaka, od iznimnoga je značaja i važan za kvalitetu života lokalnih ljudi.

Najvažniji faktori u koncipiranju dobre kulturne priče u turizmu su, smatra stručnjakinja iz područja upravljanja baštinom, prije svega autentičnost, povezanost s lokalnim ljudima, stručnost i kreativnost u idejnom oblikovanju, projektiranju i svim fazama realizacije, politička potpora, stručan i proaktivan menadžment, marketing i PR.

-I sve navedeno je podjednako važno, niti bez ijednog se ne može – kaže na kraju Ratković Aydemir.