Rezultati istraživanja TIMSS: Bh. učenici opet ispod prosjeka

Rezultati Međunarodnog istraživanja trendova u znanju matematike i prirodnih znanosti (TIMSS) provedenog na uzorku od 5.628 učenika četvrtih razreda iz 178 osnovnih škola u BiH, a koje je provela Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) BiH, pokazali su kako su postignuća učenika iz naše zemlje ispod međunarodnog prosjeka. Žaneta Džumhur, glavna analitičarka izvještaja TIMSS 2019 smatra da su ovakvi rezultati alarm za nadležne institucije i obrazovne vlasti.

Novinarka: Devleta Brkić

Učenici 4. razreda u BiH ostvarili su na testu iz matematike 452 boda, a na testu iz prirodnih nauka 459 bodova. Postignuće ostvareno na oba testa pozicionira našu zemlju ispod prosjeka TIMSS skale koji iznosi 500 bodova. Žaneta Džumhur, glavna analitičarka izvještaja TIMSS 2019 smatra da su ovakvi rezultati značajno lošiji od međunarodnog prosjeka, te da su jedan značajan alarm za nadležne institucije.

– Čim kažemo da je statistički značajno lošije od međunarodnog prosjeka dovoljno nam govori o kakvom se stanju radi kada su u pitanju ova postignuća naših učenika. Kada ih uporedimo sa zemljama koje postižu najbolje rezultate možemo reći da postoje značajne razlike, ne samo bodovne, nego u onom šta naši učenici mogu i čime su naši učenici ovladali kada su u pitanju ovi nastavni predmeti i oblasti iz ovih nastavnih predmeta, istakla je Džumhur.

Razlozi za ovako loše rezultate su prije svega nizak obuhvat programom predškolskog odgoja i obrazovanja, smatra Džumhur, dodajući da je potrebno dugoročno raditi na tome da se što više djece obuhvati kvalitetnim predškolskim odgojem i obrazovanjem, s posebnim fokusom na uzrast od tri godine.

– Drugi razlog jeste socio-ekonomski status. Ako uzmemo da je samo 5 posto učenika onih koji imaju ozbiljne resurse za učenje u svojim kućama, imaju visokoobrazovane roditelje, imaju roditelje čije zanimanje je prestižnije zanimanje, ti učenici postižu mnogo bolja, značajno bolja postignuća od svih drugih koji imaju nešto manje ili jako malo resursa, dodala je Džumhur.

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje upućuje apel obrazovnim vlastima da rezultate istraživanja TIMSS prihvate s ozbiljnošću, ističući kako je briga o kvaliteti obrazovanja najbolji način da pokažemo koliko smo odgovorno društvo. Naša sagovornica naglašava da postoji mnogo toga što nadležne institucije trabaju da urade.

– Prije svega obuhvat predškolskim odgojem i obrazovanjem mora da se poveća. Druga stvar koja je vrlo važna jesu nastavni planovi i programi koji se trebaju konačno transformisati u prave kurikulume, otvorenije kurikulume, koji dozvoljavaju nastavnicima široku paletu metoda i metoda podučavanja, ali te iste nastavnike treba pripremiti da budu za to osposobljeni, naglasila je Žaneta Džumhur.

Istraživanje TIMSS 2019 za BiH provedeno je od 21. maja do 13. juna 2019. godine na uzorku od 5.628 učenika četvrtih razreda osnovnih škola, u 178 osnovnih škola. Iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje ističu kako je rezultat TIMSS 2019 veoma značajan za izradu nekih budućih kurikularnih reformi u našoj državi.

(RTVTK)