Savjetovanje profesora filozofije i sociologije: „Bez dobrog obrazovanja nema ni dobre organizacije društva“

„Sociologija i filozofija predstavljaju neke od temeljnih disciplina koje izučavaju vrijednosti društva i njegovu organizaciju, tako da bi se ta znanja i iskustva trebala primjenjivati pri planiranju razvoja zajednice“, rečeno je na na jednodnevnom savjetovanju profesora filozofije i sociologije o značaju filozofskog i sociološkog znanja u izgradnju savremenog bh društva, održanom danas u Tuzli.  Predavači su govorili o načinima djelovanja profesora i Pedagoškog zavoda kako bi dobili što kvalitetniji studentski potencijal, ali i preprekama u tom procesu.  „Bez dobrog obrazovanja nema ni dobre organizacije društva“, rečeno je, između ostalog na Savjetovanju profesora filozofije i sociologije o značaju filozofskog i sociološkog znanja u izgradnju savremenog bh društva. Predstavnici Pedagoškog zavoda i Filozofskog fakulteta Univerziteta u Tuzli smatraju da je obrazovanje jedan od ključnih elemenata funkcionisanja države i da bi trebalo biti usklađeno sa univerzalnim društvenim vrijednostima. Kako kažu, nauka mora biti etična, odnosno zasnivati se na provjerenim, naučno dokazanim činjenicama, a ne zastarjelim ili pogrešnim informacijama kojima obiluju danas važeći udžbenici.  „Danas mi u udžbenicima u Sarajevu ne smijemo napisati da je u Sarajevu bila opsada, da su djeca ubijana itd. Mi smo dakle izloženi strašnom bezobrazluku i znanost više ne može ostati nijema, ona se mora povezati sa etikom, sa racionalnim redeskripcijama i ona se mora otvoriti prema javnosti. Dakle, znanost više nema prava da obmanjuje javnost na ovim prostorima“, rekao je jedan od predavača   Zlatan Delić. Učesnici savjetovanja složili su se u tome da je sistem vrijednosti u BiH poremećen. „Mi nemamo nijednu školu, privatnu niti javnu koja insistira na obuci o etičkim vrijednostima. Mislim da tu postoji prostor da iskoristimo priliku i mi koji radimo na tome i generacije na koje se to odnosi, da u što većoj mjeri usvojimo određen sistem vrijednosti za koji smatramo da bi bio koristan ovoj zajednici“,   rekao je Izet Numanović iz  Pedagoškog zavoda TK. Opšteprihvaćene drušvene vrijednosti najlakše je integrirati u društvo kroz plan i program obuke budućih generacija, rečeno je na  savjetovanju profesora filozofije i sociologije, rečeno je. „Potrebno je reformisati kurikulume, ujednačiti vokabulare u udženicima o društvu od petog razreda osnovne škole, kao i u informatici. Također se zanemaruju demografske specifičnosti BiH i kulturološke različitosti. Zanemaren je pluralizam“, dodao je Delić. Osim značaja filozofskog i sociološkog znanja u izgradnji savremenog bh društva, jedna od tema današnjeg savjetovanja, odnosila se na „Izazove i perspektive primjene ljudskih prava u krivičnom postupku“.