U fokusu blagdanske kupovine trebalo bi da budu domaći proizvodi

Bez obzira na ograničenost u okupljanju, nemogućnost javnog dočeka Nove godine, blagdani su vrijeme kada je kupovina pojačana. Bogate trpeze, ali i radosti koju nam pokažu oni koje darujemo sastavni su dio blagdanskog ozračja. Poklanjanjem domaćih proizvoda direktno jačamo bosanskohercegovačku ekonomiju.


Kupovinom robe koja nije proizvedena u BiH, doprinos domaćoj ekonomiji svodi se na dio naplate PDV i jedan dio plaća zaposlenih koji tu robu prodaju.  Od 100 maraka utrošenih za kupovinu robe sa oznakom 387 našem društvu se vraća više od 70 KM. To je direktan doprinos očuvanju radnih mjesta, obrazovnog, zdravstvenog i penzionog sistema Bosne i Hercegovine.

-„Mi sigurno imamo domaće proizvode daleko kvalitetnije od onih koje uvozimo. Poznato je, u više slučajeva i dokazano, da mnogi uvozni proizvodi ne ipsunjavaju ni minimum uslova za upotrebu. Sli su na našem tržištu, jer su jeftini. Na žalost to prouzrokuje i brojne zdravstvene probleme,“ navodi Kasim Selimović, Udruženje za trgovinu, ugostiteljstvo i turizam KPK Tuzla.

Kada trošimo domaće mlijeko i meso, plaćamo i poljoprivredne proizvođače, prerađivače, prevoznike i radnike koji su naši sugrađani, poznanici, prijatelji. Višak vrijednosti koji se stvori u tom lancu, prodajom domaćeg proizvoda, na domaćem tržištu dvostruko je veća od same cijene proizvoda, što dovodi proširenja proizvodnih kapaciteta, povećanog broja radnih mjesta i razvoja privrede u cjelini.

-„I ovaj slučaj pandemije, koja nas je zahvatila, pa skoro evo godinu dana, trebalo bi da bude iskorištena da izvučemo pouku i dođemo do spoznaje da mi ne možemo naprijed ukoliko ne budemo sami sebe podržavali. Kupovinom domaćih proizvoda jačamo i naše zdravstvo, posebno u ovo vrijeme kada nam je neophodno ono mora biti ekonomski jako,“ pojašnjava Selimović.

Povećanom kupovinom domaćih proizvoda više novca ostaje u našoj zemlji i stvara se mogućnost za nova radna mjesta, podizanje standarda svih građana i osiguranje bolje budućnosti narednim generacijama.