U Kladnju održana radionica “Prepoznavanje lažnih informacija”

Radionica za nastavnike osnovnih i srednjih škola pod nazivom „Prepoznavanje lažnih informacija“ koju uz finansijsku podršku Evropske unije realizira „Asocijacija za medijsku edukaciju, demokratizaciju i istraživanja – MEDIANA“ održana je u danas u Kladnju.

Profesorica sa Filozofskog fakulteta Univerziteta u Tuzli Zarfa Hrnjić-Kuduzović objasnila je nastavnicima specifičnosti digitalnog medijskog okruženja i korisničke navike mladih generacija kada su u pitanju medijski sadržaji. Ponudila je primjere dobrih praksi za edukovanje učenika kako da kvalitetno koriste informacije koje pronalaze na mrežnim medijima.

Učesnici su ponudili prijedloge svojih dobrih praksi ili ideja za neke buduće časove za obučavanje učenika da što kvalitetnije koriste medije i prepoznaju lažne ili druge nevjerodostojne sadržaje.

Doktorica komunikologije Amela Delić govorila je o specifičnostima medijskh sadržaja, o vijestima uopće, a posebno o lažnim informacijama, njihovim osnovnim karakteristikama, kontradiktornostima koje ovu sintagmu prate, ali i načinima za prepoznavanje lažnih informacija. Prisutnima je ponuđen metodološki okvir za razgovor s učenicima o vjerodostojnosti lažnih informacija.

Kazala je da je veoma značajno mlade generacije podučavati vještinama kritičke medijske i informacijske pismenosti.

– U svijetu mrežnih medija mnoštvo je sadržaja kojima smo izloženi. Njih teško prepoznaju i odrasli i visoko obrazovani građani budući da su tehnike manipuliranja sve sofisticiranije. Naši najmlađi vrlo često koriste sve mrežne medije, posebno društvene mreže, bez kritičkog promišljanja o sadržajima. Često su okruženi samo svojim istomišljenicima i ne uspijevaju prepoznati sadržaje koji su lažni i maliciozni. Zbog toga je neophodno obučavati ih da savladaju tehnike zahvaljujći kojima će lakše prepoznavati lažne informacije. U tome im u osnovnim i srednjim školama mogu pomoći njihovi nastavnici – kazala je Delić.

Nastavnici koji su prisustvovali radionici će u narednih nekoliko mjeseci pripremiti prijedloge časova na kojima bi učenike educirali o fenomenu lažnih informacija i načinima da ih prepoznaju. Najbolji rad bit će nagrađen novčanom nagradom.

(FENA)