Učenici predstavili zanimljiva rješenja za uređenje boljeg pristupa školama

Osnovci i srednjoškolci iz Tuzlanskog kantona, imali su priliku da kroz likovno i tehničko stvaralaštvo osmisle i ponude rješenja za probleme arhitektonskih barijera u svojim školama. Na ovaj način se željelo sagledati iz ugla učenika na koji način se može poboljašti pristupačnost škola osobama sa invaliditetom. Oni su ove ideje predstavili putem konkursa „Kako ja vidim svoju školu pristupačnu za sve.“ Najbolji su učenici nagrađeni a svečanost dodjele nagrada priređena je u gimanziji Ismet Mujezinović.

Mnogi su učenici, bilo da je riječ o osnovnoj ili srednjoj školi, objeručke prihvatili ideju da pomognu u rješavanju problema svojih vršnjaka sa invaliditetom i poteškoćama u razvoju. Ideje su izkazali kroz likovne i tehničke radove putem konkursa „Kako ja vidim svoju školu pristupačnu za sve.“ Među njima su Asmir i Selmedin koji su svoju ideju bolje škole napravili u fotošopu sa detaljnim objašnjenima. Od rampe do lifta, sve se nalazi u njihovom projektu.

  • Na projektu smo radili sedmicu dana. Ja sam radio u fotošopu sa Asmirom. pomagali smo jedan drugom a Asmir je većinu teksta sam izmislio a i ja sam pomogao malo, rekao nam je nasmiješeni Selmedin Šečić.

Asmir ima i poruku za sve one koji mogu pomoći da se u školama omogući bolji pristup za osobe sa invaliditetom.

  • Smatram da bi vlast trebala da usliši svaku molbu osobe sa invaliditetom jer to nije puno a i gradu bi to puno značilo da imamo optimizovano svaku lokaciju, da se dijete sa invaliditetom može slobodno kretati gradom. A najbitnije je školovanje jer bez škole nisi čovjek. Jer ako te neko stalno izolira ti ne možeš svoj potencijal da iskažeš, poručio je Asmir Ćorsuljić, učenik Hemijske škole.

I profesori su zadovoljni odzivom i idejama učenika. Profesorica Zehrina Karić se sa svojom učenicom Jasminom prijavila na ovaj konkurs.

  • Odlučili smo da se prijavimo. Jasmina je došla na ideju kako bi izgledala ta škola što me raduje kao profesora da mladi učenici razmišljaju na jedan tako ozbiljan način i ona u budućnosti planira da studira arhitekturu, to je dodatni poticaj da u tom smislu i razmišlja, kazala nam je profesorica Karić.

Za nadati se da će ove ideje vidjeti i oni koji ih mogu implementirati.

  • Oni su napravili set rješenja, arhitektonskih i dizjnerskih sa određenim proračunima kako bi to predložili školama i ministarstvima da počnu rješavati ta pitanja, pojasnila nam je Hatidža Gušić, projekt koordinatorica Media centra.

Ukupno je pristiglo 57 radova a tabletima je nagrađeno 12 najboljih. Sam konkurs je dio većeg projekta „Hoćemo i mi u školu“ koji provodi udruženje građana  „Nešto više.“