Stigao prvi voz sa robom u kontejnerima iz Rijeke u Tuzlu

Prevoz tereta iz Luke u Rijeci prema Tuzlanskom kantonu i Bosni i Hercegovini sada je moguć i putem željeznice. Ovakav prevoz je za privrednike važan, jer im donosi brojne benefite. Vrijeme prevoza robe će biti kraće, jeftinije i neće biti dugotrajnih čekanja na carini. Prvi voz je prevezao 16 kontejnera. Ovakvim transportom smanjuje se i opterećenje na saobraćajnice u našoj zemlji.

”Prevoz željeznicom će biti, ako budu napunjeni ovi kontejneri i bude maksimalna popunjenost sigurno jeftiniji nego cestovni saobraćaj. Ono što je najbitnije za TK i kompletnu BiH jeste da ćemo smanjiti saobraćajno opterećenje na mreži cesta na području BiH, na području TK, tako da ćemo substituirati prevoz na željeznicu. Nadam se u nekoj perspektivi, kada kargo centar zaživi na Aerodromu da ćemo imati TK kao intermodalni regionalni regionalni centar”, naveo je Nenad Lukanović, pomoćnik ministra za saobraćaj u Ministarstvu trgovine, turizma i saobraćaja TK.

Da se radi o značajnom projektu potvrđuje činjenica da je za uvezivanje i uspostavu željezničkog transporta, od ideje do realizacije trebalo skoro osam godina.

”S obzirom da smo to na carinskom i kontejnerskom terminalu, ja bih rekao i prvoj suhoj luci shvatili ogromne probleme privrednika u prevozu ovih roba koji su vangabaritni po teretima i problemima sa kojima se susreću, ovo je najjednostavnije rješenje za sve njih, da bez ikakvih komplikacija, za veoma kratko vrijeme dobiju robu iz Rijeke do Tuzle”, istakao je Abdulah Avdagić, direktor kontejnerskog terminala u Tuzli.

Tuzlanski kanton važi za najrazvijeniji i najperspektivniji i gdje su privrednici iskazali interes za prevoz robe željeznicom. Stoga, ovaj dan, u tom segmentu, mogu nazvati i historijskim.

”Peti decembar ćemo zabilježiti kao jedan novitet u pevozu tereta prema BiH. Ovo je datum kada upisujemo BiH na mapu intermodalnih rješenja Evrope”, kaže Elma Muharemagić, direktorica Rail Cargo Logistics BH

Prevoz iz Rijeke u Tuzlu traje jedan dan. Kontejneri sa robom dolaze brodom u Luku Rijeka iz cijelog svijeta. Tu se vrši pretovar i premještanje na kompoziciju voza koji ide iz ovog grada, preko Šamca i Doboja do Tuzle.

”Ono što je naša želja da uradimo je sinergiju, prednosti i nedostatke jednog i drugog vida transporta, da bi krajnji efekat bio koristan za privredu. Mi ne pravimo nikakvo prebacivanje, imamo želju da uradimo konsolidaciju volumena koji gravitira na ovom potezu, iz Luke Rijeka prema Tuzli odnosno BiH i u suprotnom smjeru, tako da je to sinergijski efekat u kome koristi imaju svi vidovi transporta, odnosno u konačnici naša privreda i mi sami kao krajnji korisnici”, rekao je Admir Hodžić, menadžer željezničkog transporta Rail Cargo Logistics BH.

Zavisno od tereta koji se prevozi ili veličine kontejnera, željeznicom će iz Rijeke ka Tuzli moći biti prevezeno 30 do 70 kontejnera robe. Za sada će transport biti vršen sedmično, a ukoliko potrebe privrednika budu veće, postoji mogućnost prevoza i više puta u sedmici.

Pročitajte...