Klub uspješnih: Intervju direktora RTVTK Almira Mulabećirovića za BH BUSINESS MAGAZINE

ALMIR MULABEĆIROVIĆ, DIREKTOR: RADIO TELEVIZIJA TUZLANSKOG KANTONA – UVIJEK „ NAJBLIŽI VAMA“, RATNI PROJEKAT KOJI JE OPSTAO I NARASTAO

Tekst i fotografije Emina Ramić i Robert Andrejaš

Preuzeto od BUSINESS MAGAZINE / RTV TK – INTERVJU, DIREKTOR ALMIR MULABEĆIROVIC

Emitovanjem prvog dnevnika, 20. februara 1993. godine, počela je sa radom Televizija Okruga Tuzla.
Sedam zaposlenih, koji su od kuće svakodnevno donosili svoje kamere, jedan računar, nekoliko video player-a i mašine za kucanje, te dopisnici sa terena, pokrenuli su prve kontakt emisije, a potom i cjelodnevni program.
U to čudno ratno vrijeme koje je porađalo žrtve, strah i glad, emitovanje programa lokalne produkcije bila je slamka spasa za gradjane ovog dijela BiH.
O tome šta je RTV TK danas, skoro 25 godina kasnije, predstavio je direktor Almir Mulabećirović.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Mulabećirović,Televizija je u međuvremenu promijenila ime, ali to nije jedino što se mijenjalo tokom ovih godina. Šta je danas Radio-televizija TK i koliko područje Bosne i Hercegovine pokriva svojim signalom?

A. MULABEĆIROVIĆ:

RTVTK je danas moderni medij koji proizvodi i emituje radijske, televizijske i online sadržaje u kojem kako direktno tako i saradnički radi preko 100 ljudi. I nfrastrukturno, RTVTK jedna je od najačih kuća ove vrste, ako se izuzmu javni servisi, jer posjedujemo kompletnu infrastrukturu koja podrazumjeva vlastiti savremeni rtv dom od preko 2000 metara kvadratnih, veliku vlastitu predajnu mrežu, te tehnički moderan digitalizovani proizvodni sistem.
Mogu reći da smo brzim širenjem novih tehnologija i načina emitovanja i prijenosa signala došli u poziciju da naš signal, koji je nekada bio usmjeren i prisutan isključivo na području Tuzlanskog kantona, danas bude zastupljen na području cijele BiH.
RTVTK je prisutna u svim velikim kablovskim operaterima u BiH, te u najvećim IPTV platformama. Osim toga RTVTK emituje svoj program i putem velike mreže zemaljskih predajnika i repetitora i to 15 televizijiskih i 6 radijskih odašiljača. Na taj način naš signal prisutan je od Bihaća do Bijeljine, te od Brčkog do Mostara, odnosno u 90 posto urbanih područja Bosne i Hercegovine. Signal RTVTK moguće je, putem interneta i IPTV platformi, pratiti i širom svijeta. Svakodnevno imamo kontakte od naše dijaspore koja naš program redovno gleda i sluša u Evropi, Americi i Australiji. Ni to nije sve, saradnjom sa ostalim kantonalnim i gradskim tv stanicama u BiH, putem sistema tv stanica BH Veza, naše emisije emituju se na ovim partnerskim tv kućama, te se emisije poput Pjesmom o Bosni, Hod Vijekova, Svjetla pozornice i druge rado gledaju, kako direktno preko našeg kanala, tako i preko naših partnera i prijatelja na drugim tv stanicama širom BiH.
BH BUSINESS MAGAZINE:
Jasno je da se javni interes ne može braniti u komercijalnim medijima. Koliku ulogu u zaštiti tih interesa uz javni servis, imaju lokalni javni mediji i koliko se ta uloga odražava na programske sadržaje?

PRATIMO SADRŽAJE KOJI SU OD INTERESA ZA DRUŠTVO U CJELINI

A.MULABEĆIROVIĆ:
Još od doba rata u BiH uloga i značaj lokalnih medija potpuno se promjenila u našoj zemlji.
Ne postoji niti jedan globalni ili BH mediji koji je već 25 godina u momentu emitovanja Dnevnika 2 Radio televizije Tuzlanskog kantona u 19 sati gledaniji od nas na području TK i šire. Pri tome mi se tu bavimo gotovo isključivo lokalnim informacijama.
Taj podatak vam najbolje govori o samom značaju lokalnih medija. Naravno, to nije jedini sadržaj kojim mi kao tv stanica često bez problema pobjeđujemo velike tv igrače, ali je svakako ilustrativan i najznačajniji.
Pri tome moram istaći, vraćajući se na prvo pitanje i odgovor, da svojim signalom mi više nismo samo lokalni medij. Ipak nekada je to i otežavajući faktor jer se mi kao javni mediji ne vodimo isključivo sadržajima i ponudom koja je u tom momentu tražena na medijskom tržištu. Možda su u ovom momentu sadržaji tipa različitih pjevačkih takmičenja mnogo kurentniji i gledaniji proizvod od priča o problemima povratničke populacije, ali mi kao javni mediji moramo pratiti sadržaje koji su od interesa za društvo u cijelini i pokriti sve teme i sadržaje koje nikada nećete vidjeti na komercijalnim medijima.
To možda ne donosi rejtinge gledanosti uvijek, ali svakako je važno za zajednicu, a na kraju krajeva iz tih razloga mi dio svog finansiranja relizujemo javnim novcem, te je to i naša zadaća. U rascjepu između ove dvije krajnosti mi već godinama uspješno nalazimo svoje mjesto pod suncem.

NAJAČI SU SA NAMA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Vi ste prinuđeni ići naprijed, u korak sa novim diglitalnim formama, a sve to zahtijeva mnogo ulaganja. Koliko bi ta ulaganja olakšala vrata koja vode do velikih oglašivača? Oni vas često zaobilaze jer niste nacionalna televizija, iako ste svojim kamerama češće direktno na ulicama, u gradovima i među građanima nego nacionalne televizije?

A. MULABEĆIROVIĆ:
Na žalost svjedoci smo globalizacije, ali i problema koji su prisutni na medijskom tržištu naše zemlje. Oni se ogledaju u nesređenosti tržišta, ali i manipulacijama i netačnim informacijama prilikom različitih testiranja gledanosti programa u BiH.
Veliki oglašivači, posebno oni globalni, pojednostavljujući pristup ovom problemu koriste nepouzdane ankete o gledanosti koje se kroje pod sumnjivim prilikama i koristeći kanale sa tkzv. državnom pokrivenošću plasiraju svoje oglašavanje. Razumijem njihove nakane i logiku jer oni, dolazeći u našu zemlju, čuju da ima stotinjak lokalnih medija i njima to izgleda košmarno i komplikovano da sve to pokriju.
Zato se odluče za 2-3 velike tv stanice i tu se oglašavaju. Na njihovu, ali i našu žalost, tu prave greške jer ne dolaze do stvarnih potrošača koje žele. Desetak lokalnih medija u našoj zemlji apsolutno su vodeći mediji na svom području kao što je slučaj i sa RTVTK u najmnogoljudnijem tuzlanskom kantonu. Ja ću ipak istaći da su najjače kompanije sa našeg područja, ali i cijele BiH uvijek bile i sada su uz RTVTK te su preko nas dolazili do svojih potrošača vrlo uspješno. Spomenuću samo neke: Bingo, Tuzlanska pivara, Yavuz company, Piemonte…
Kao što je poznato ljudima iz branše, u momentu kada ponovo dobijemo validno i pošteno mjerenje gledanosti tv stanica u našoj zemlji, u kojem se neće dešavati ono čemu smo svjedočili u prethodnom periodu, pokazat će se prava snaga nekih nefavoriziranih medija, a među njima i RTVTK. Jedino o tome ovisi prisustvo velikih i globalnih oglašivača, a kako se radi o velikom biznisu kod nas je, kao i mnoge druge stvari, sklon velikim prevarama.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Vi ste prilagodili rad potrebama građana Tuzlanskog kantona, ne koristite huškačku retoriku.
Podržavate projekte lokalnih poduzetnika i otvoreni ste za saradnju sa svima koji iskažu takve interese. Vraća li se to proporcionalno, odnosno prepoznaju li vas pomenuti kao „svoju televiziju“?

A.MULABEĆIROVIĆ:
Naravno.
Naš slogan glasi:“ Najbliži vama!“ To nije nimalo slučajno.
Ljudi iz našeg područja će vam potvrditi da ni jedan važniji događaj za koji se očekuje da ga proprati televizija, neće početi dok se ne pojavi kamera RTVTK. Organizatori doslovno čekaju našu ekipu da bi započeli neku press konferenciju ili neko dešavanje. I tako je već četvrt vijeka. Mi pratimo život običnih ljudi, naše privrede, ali i politički život i nikada se ne bavimo negativnom retorikom, izmišljanjem vijesti, populističkim načinom izvještavanja ili napadima i prozivkama ljudi, nego samo prenosimo stvari kakve stvarno jesu.
Zbog toga smo i zadržali visok rejting među našim gledaocima. Nedavno je Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli radio veliko istraživanje sa uzorkom od preko 1700 ispitanika rađenom na području TK o medijima.
U tom istraživanju najveće ocjene smo dobili za naš rad i program za sljedeće kategorije, a navešću ih redom: Obrada lokalnih tema, Kvalitet slike i zvuka, Istinitost priloga, Tačnost informacija, Pouzdanost informacija . Ovi podaci i i odgovori koje su građani iskazali najbolje govore kako nas naši gledaoci doživljavaju i šta su najveće vrijednosti RTVTK.

OD PREDSTEČAJNOG STANJA DO POZITIVNOG POSLOVANJA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Preuzeli ste ovu dužnost prije nepune dvije godine u jednom teškom momentu za RTVTK i napravili značajan rezultat?

A.MULABEĆIROVIĆ:
Da, početkom 2016. godine došao sam na čelo JP RTVTK i iako sam u samoj televiziji zaposlen dugo, ni slutio nisam stanje koje je na žalost bilo posebno u finansijskom i organizacionom smislu.
Na žalost, povjerenje, gledanost i kvalitet programa koji smo evidentno imali nije bio praćen dobrom organizacijom i finansijskim rezultatima. Dug RTVTK bio je preko 2,5 miliona KM, plate zaposlenima godinama su isplaćivane bez doprinosa i vladalo je predstečajno stanje. Uz veliku podršku osnivača, Vlade i Skupštine TK, nesebičan doprinos i požrtvovanje svih radnika kuće i jasan i dobar plan i saradnju koju imam sa direktoricom programa Nizamom Softić, a kasnije i direktorom za razvoj Fuadom Memićem, napravili smo značajnu promjenu i okrenuli smo situaciju u pozitivnom pravcu.
Vratili smo najveći dio dugovanja iz ranijih godina, radnicima se uredno isplaćuje plate sa doprinosima, te smo skoro skroz sanirali dugovanja po ovom osnovu iz ranijeg perioda, te uredno servisiramo sve obaveze prema dobavljačima. Nakon niza godina poslujemo sa značajnom dobiti.
Započeli smo rast i imamo povećanje gledanosti, te povećanja vlastitih prihoda od oglašivača za preko 20%. Svi radnici dali su maksimalnu podršku našim aktivostima, a kolika je požrtvovanost i ljubav svih zaposlenih prema RTVTK najbolje će vam reći podatak da su u najtežim trenutcima radili uz dobrovoljno smanjenje plate, što je priznaćete, rijedak slučaj u javnom sektoru.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Mulabećirović, šta su planovi za naredni period?

A.MULABEĆIROVIĆ:
Za naredni period planiramo dodatnu modernizaciju televizije, dodatno jačanje on line segmenta rada, prelazak na sistem emitovanje visoke definicije (HD), te dalje jačanje programskih sadržaja.
Intenzivno sa našim prijateljskim i partnerskim tv stnicama prije svega TVSA, RTV USK, RTVBPK, TVZE i CITY TV radimo na zajedničim programskim projektima kojima ćemo u potpunosti ući na tržište cijele BiH.

Cijeli Intervju dostupan na linku: RTV TK – INTERVJU, DIREKTOR ALMIR MULABEĆIROVIC