Država godišnje gubi milione KM: Strani prevoznici ne plaćaju PDV u BiH

0
23

Strani prevoznici ne plaćaju porez na dodatu vrijednost na prevoz putnika u Bosni i Hercegovini, što za posljedicu ima gubitak desetina miliona maraka prihoda godišnje. Istovremeno, naši prevoznici moraju u zemljama regije i EU platiti ovaj ali i sve druge poreze. Inicijativu za promjenu nepravednog položaja u kojem se nalaze domaći prevoznici pokrenulo je nekoliko udruženja privrednika u FBiH. Cilj je da se ukaže na nedorečenosti i neujednačenosti propisa o naplati PDV-a u prometima koji se odnose na međunarodni prevoz putnika, zbog čega je pokrenuta inicijativa izmjene Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dodatu vrijednost.

Novinarka: Devleta Brkić

Domaći prevoznici, za razliku od stranih, obračunavaju i plaćaju porez na dodatu vrijednost na prevoz putnika u Bosni i Hercegovini. Također, u većini zemalja okruženja, pa i Evropske unije, oporezuju se usluge prevoza putnika srazmjerno pređenim kilometrima, tako da bosanskohercegovgački prevoznici plaćaju porez za prevoz izvršen i u drugim državama, zbog čega su u neravnopravnom položaju u odnosu na prevoznike iz drugih zemalja.

– Osim toga mi smo obavezni u svakoj državi gdje plaćamo porez, odnosno PDV imati svog poreznog savjetnika, odnosno porezni ured preko koga mi vršimo plaćanja i koji garantuje da smo mi dobro izvršili obračun PDV-a. To je joše jedan dodatni trošak za nas. PDV se od skora plaća i na vanlinijski prevoz, kazao nam je Nedžad Siočić, direktor “Trnasturist” Tuzla.

S ciljem da se ispravi “podređeni” položaj domaćih prevoznika nekoliko udruženja privrednika u FBiH uputilo je inicijative Upravi za indirektno oporezivanje BiH kojima je ukazivano na porezne nedorečenosti i neujednačenosti propisa o naplati PDV-a u prometima koji se odnose na međunarodni prevoz putnika, zbog čega je pokrenuta inicijativa izmjene Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dodatu vrijednost.

– Mi smo ovu inicijativu pokretali još 2008 godine, ali do danas nije bilo nikakvog odgovora. Mislim da je ovo trebalo biti predloženeo i prije, odnosno trbalo je da ovaj institut plaćaju strani prevoznici kao što mi svugdje plaćamo. Čak smo vanredne vožnje dužni najaviti ministarstvima prije nego što počnemo voziti i dostaviti čak i cijenu sa kojom ćemo izvršiti taj prevoz i tačnu kilometražu. Mislim da naša država to može da ispoštuje, jer se radi o značajnim ciframa kada su u pitanju prihodi koje bi ostavrila BiH, istakao je Siočić.

Uprava za indirektno oporezivanje BiH uradila je prijedlog izmjene i dopune Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dodatu vrijednost, te je to trenutno u procesu javnih konsultacija, kazao nam je Ratko Kovačević, portparol UIO BiH.

– Cilj ove izmjene je da se propiše obaveza i način obračuna, kao i plaćanje PDV-a stranim prevoznicima za usluge prevoza putnika preko teritorija BiH. Sve ovo iz razloga što strani prevoznici nisu obračunavali i plaćali PDV po ovom osnovu i na taj način domaći prevoznici nisu imali jednak tretman u odnosu na strane, kao i činjenicu da domaći prevoznici plaćaju PDV za prevoz izvršen u drugim državama, kazao nam je Ratko Kovačević, portparol UIO BiH.

Nakon što se okonča proces javnih konsultacija, kompletan materijal bit će dostavljen Upravnom odboru UIO koji ima nadležnost da ga usvoji. Nakon usvajanja i objave u Službenim novinama BiH trebala bi početi primjena novog Pravilnika, što znači da bi na taj način trebao biti rješen ovaj problem, te bi domaći prevoznici bili u jednakom statusu sa stranim prevoznicima, zaključio je Ratko Kovačević.

(RTVTK)