Jusko: Benefite od akciza građani BiH će osjetiti kada počne izgradnja transportne infrastrukture

0
97
– Postoje etape u razvoju jedne zemlje kada se moraju donijeti teške odluke, koje su bolne, kako za one koji ih donose, tako i za građane BiH, rekao ministar komunikacija i prometa BiH

SARAJEVO (AA) – Ismir Jusko, ministar komunikacija i prometa BiH, posjetio je danas ured Anadolu Agency za Balkan u Sarajevu. Tokom posjete istakao je da bi bez usvajanja izmjena i dopuna Zakona o akcizama BiH ostala bez najmanje milijardu konvertibilnih maraka (KM), te da će benifite seta zakona građani osjetiti kada se krene s izgradnjom transportne infrastrukture.

Prema Juskinim riječima, u posljednjih pola godine puno je razgovarao s predstavnicima međunarodne zajednice, koji su insistirali na tome da bez zakona o akcizama BiH ne može računati niti na jedan eura pomoći s njihove strane.

“Samim tim, inicijalno bi bio presječen finansijskih tok od nekih milijardu KM, a ono što je bilo najsvježije je projekt za koji smo se zajedno izborili u posljednjih desetak mjeseci, a to je Trst. Od šest regionalnih projekata, četiri su došla BiH, 500 miliona KM je došlo u BiH, 96 miliona su grant sredtsva, koja su bila uslovljena setom Zakona o akcizama. Drugi problem je što više ne bi mogli aplicirati niti za jedan projekt u budućnosti, a imamo ih već dvadesetak spremnih”, ističe Jusko za Anadolu Agency (AA).

Ministar komunikacija i prometa dodaje da su mu predstavnici Evropske unije na početku njegovog mandata jasno kazali da bez okvirne Transportne strategije BiH ne može računati na bilo koju vrstu pomoći od Evropske komisije i ako se ne počne graditi most Svilaj.

Naglašava da se ista stvar desila i sa setom Zakona o akcizama, te da ga je zabrinulo da su na njegovom usvajanju još više insistirali potencijalni investitori.

“Postoje etape u razvoju jedne zemlje kada se moraju donijeti teške odluke, koje su bolne, kako za one koji ih donose, tako i za građane BiH. Ova odluka je bila jedina opcija da se krene u izgradnju kvalitetne transportne infrastrukture. Jedan od razloga zbog čega je odlučeno da se podrži set Zakona o akcizama je pravljenje jedinstvenog računa s kojeg će sredstva isključivo biti usmjerena na izgradnju transportne infrastrukture. Onog momenta kada se počnu otvarati gradilišta, kada se počnu otvarati nova radna mjesta, kada BiH više ne bude ‘tačka zagušenja’ kada je u pitanju transportna infrastruktura u regiji, vjerujem da će građani BiH shvatiti benefite”, optimista je Jusko.

Istakao je da je 500 miliona KM, koje je BiH dobila u Trstu, bilo u fazi otpisivanja, jer zemlja nije pristupila Transportnoj zajednici. Tada je trebalo donijeti odluku u kojem se pravcu BiH želi kretati, jer je tih 500 miliona moglo biti preusmjerenu u druge zemlje. To bi, po njemu, bila samo inicijalna šteta za BiH, a vjeruje da bi štete koje bi nastale nakon toga bile puno veće.

“Otvorena su vrata prema tim sredstvima, sada je na redu da ona budu usmjerena prema konkretnim projektima. Radi se o dva projekta iza Zenice, jedan kod Doboja i četvrti je Luka Brčko. Ta sredstva bi u najskorije vrijeme trebala biti operativna”, kazao je bh. ministar.

Na kraju je kazao da je za završetak koridora 5c kroz BiH prema inicijalnim informacijama potrebno oko 2,5 milijardi eura.