Poboljšanjem vremenskih prilika prisutan je sve veći broj motociklista na cestama TK

Dolaskom lijepog vremena povećava se i broj motocikala na cestama  a ujedno i broj saobraćajnih nesreća. Vrlo često te nesreće završavaju smrtnim ishodom. Većinom su uzrokovane ljudskim faktorom odnosno nepažnjom.

” Dešava se da ljudi  ne uočavaju motocikliste ne pogledaju kada izađu na raskrsnicu npr da se uključe u saobraćaj kad se prestrojavaju. Ne koriste ogledala ili ne pogledaju dva puta pa se desi bukvalano da se što se kaže u sekundi stvori motociklista pred njima a on mu je već oduzeo pravo prvenstva i dolazi do neminovne nezgode ili nesreće .” – Senad Mujezinović MK Geargrinder Tuzla

Motocikli  imaju puno brži start za razliku od ostalih prevoznih sredstava. Kod motocikla su  zaustavni tragovi mnogo duži što znači da im je potrebno dosta vremena da se uspori ili zaustavi. Ono na šta trebaju obratiti pažnju vozači motornih vozila je i tzv. “mrtvi ugao “ .

“Kod pojave mrtvog ugla radi se o sljedećoj situaciji da motociklista koji upravlja svojim motociklom, prilikom pokušavanja prestrojavanja ili obilaska motornog vozila dolazi u jedan ugao iz kojeg ga vozač vozila koji je ispred njega ne vidi, ne uočava i čovjek koji upravlja npr automobilom nije svjestan da mu je motociklista iz anejga 2-2,5 metra. Vrlo je preporučljivo opet ista stvar korištenje retrovizora i pogledaj dva puta .” – Senad Mujezinović MK Geargrinder Tuzla

Motociklisti predstavljaju jednu od najrizičnijih skupina  učesnika u saobraćaju. Najčešće greške vozača motocikala zbog kojih stradaju je što se kreću neprilagođenom i nedopuštenom brzinom, ne nose zaštitne kacige, kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila ali i vrlo često precjenjuju svoje vozačke sposobnosti.

“U prvih 5 mjeseci ove godine  uprava policije je evidentirala 20 saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali motociklisti. U tom istom periodu 2 lica su smrtno stradala u jednom slučaju se radilo o vozaču motocikla a u drugom saputniku. 9 lica je dobilo teške tjelesne povrede a 11 lica lake tjelesne povrede.” -Amra Kapidžić portparol MUP-a TK-a

Prilikom udara ono što u većini slučajeva spašava život je nošenje zaštitne opreme. Nošenje zaštitne opreme suvozača i vozača je regulisano i zakonom. Kazna za ne nošenje zaštitne opreme je 50 maraka.

 

“Zakonski propisana opremna stoji i mora se imati kaciga na glavi, mora se imati odjeća na sebi. Ne može se voziti u šorcevima  ili kupaćim gaćama ko što ljude znamo  vidjeti ovih dana  na skuterima i motorima . Nema vožnje u papučama. Moraju biti cipele neke ili čizme . Takođe preporučljivo je kod jačih motora imati jakne, zaštitne prsluke i pantalone sa ugrađenim protektorima radi zaštite zglobova prilikom eventualnog  udara.” – Senad Mujezinović MK Geargrinder Tuzla

Iz uprave policije i tuzlanskog motokluba apeluju na vozače  da obrate posebnu  pažnju na motocikliste, da poštuju zakon o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima i na taj način zaštite svoj a i druge živote.