Počela škola i u ustanovama za odgoj i obrazovanje djece s poteškoćama u razvoju

“Toliko smo sretni mi roditelji, da izađemo iz četiri zida.To se može samo objasniti roditeljima koji imaju ovu djecu, koji sjede uz tu djecu u četiri zida. A djeca su presretna. Vjerujte moj sin je jutros ustao u pola pet, kaže: “Mama hoćemo li u školu?” A ja mu sinoć pričala da ćemo u školu. Kažem, sa velikim iščekivanjem, baš ono presretan je da krene u školu. Puno se raduje školi.”

Ovako svoju i radost svog sina, učenika devetog razreda Zavoda za odgoj i obrazovanje osoba sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju Tuzla opisuje Hana Muminović. Njen sin je među 127 učenika ovog Zavoda, od kojih je većina jutros bila na nastavi. Među njima je i 6 prvačića upisanih ove godine u osnovnu te 15 učenika upisanih u prvi razred srednjeg usmjerenog obrazovanja Zavoda. Internatski smještaj će početi naredne sedmice, zajedno sa praktičnom nastavom. Organizacija nastave, koju diktiraju mjere prevencije zaraze korona-virusom,  dijelom je kao i u redovnim školama, a dijelom prilagođena specifičnostima ovog Zavoda.

“U Zavodu nemamo problem sa grupama, zato što su kod nas Pedagoški standardi u grupama za najniže nivoe minimalno 2, optimalno 3, maksimalno 4. A najveću razliku imamo u srednjoj školi 10 učenika. Tako da nemamo taj problem sa distancom i sa razmakom.Dok problem sa maskom, kod nas konkretno dosta djece je logopata, puno djece ima i neke kombinovane smetnje tako da ta distanca i taj razmak je sve što mi možemo primijeniti, zahvaljujući tim malim grupama, a nošenje maski za našu djecu nije pogodno” ističe Damir Muratović pedagog/psiholog u Zavodu za odgoj i obrazovanje osoba sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju Tuzla.

Veliku pomoć pružaju roditelji koji, prvenstveno zbog interesa svoje djece, vode računa o higijensko-epidemiološkim mjerama. Baš kao i u Centru za obrazovanje, vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora u Tuzli. Ovdje su prvog dana nove školske godine održani roditeljski sastanci, a 21 učenik od predškolskog uzrasta do 9. razreda osnovne škole, sutra će doći u učionice.

“Kod nas su speciifčna djeca. Pored oštećenja sluha u našem Centru se obrazuju i djeca iz autističnog spektra i djeca sa kombinovanim smetnjama. Tako da dali smo one izjave, koje su roditelji danas popunili, tako da sutra krećemo s radom bez problema, naravno uz poštovanje svih mjera koje nam je Ministarstvo poslalo.” kaže Amra Imširagić stručna saradnica/rehabilitator u Centru za obrazovanje, vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora u Tuzli.

I u ovom Centru roditelji su obradovani početkom škole, jer on-line nastava nije mogla zadovoljiti potrebe učenika. Prvenstveno zbog činjenice da se u Centru osim odgoja i obrazovanja djece oštećenog sluha, provodi i njihova rehabilitacija.