Vozači deficitarni u BiH

Pomoćnici kantonalnih ministara za saobraćaj svih 10 kantona sastali su se sa predstavnicima Federalnog ministarstva prometa i komunikacija danas u Tuzli da bi razmotrili Prijedlog izmjena i dopuna Zakona o cestovnom prijevozu FBiH, kao i Zakona o međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prijevozu.  Razgovarali su o načinima za prevazilaženje nedostatka kvalifikovanih vozača, prijevoza za osobe sa invaliditetom, usklađivanje međunarodnih i međuentitetskih redova vožnje i drugim problemima u ovoj oblasti.   Sve je manje kvalifikovanih vozača motornih vozila u BiH, jer idu raditi u inostranstvu mnogo veću platu, rečeno je na sastanku. Da bi riješili problem nedostatka radne snage za kojom domaći prijevoznici iskazuju potrebu, predviđene su izmjene i dopune Zakona o cestovnom saobraćaju u dijelu koji govori o uslovima koje osoba mora ispuniti da bi mogla vršiti prijevoz. „Vožnju mogu obavljati i oni koji nisu završili srednju stručnu spremu za KV vozača. Iz postojeće zakonske regulative briše se odredba da mora biti III stepen stručne spreme za zanimanje vozač motornih vozila, već da to može biti bilo koje zanimanje“ , pojasnio je pomoćnik ministra za saobraćaj TK Nenad Lukanović . Mirsad Gluhić, ministar za  trgovne, turizma i saobraćaja TK  je dodao:  „Još jedna novina u tom zakonu  je uvođenje u zakon vanlinijskog prijevoza osoba sa invaliditetom jer znamo da svakodnevno putuju u stanove gdje idu na rehabilitaciju i liječenje. Svakako su ovo sastanci koji će doprinijeti unaprjeđenju saobraćaja u BiH, u kojem imamo probleme“. „Pokušaćemo da nađemo kompromis između struke i onoga što treba privredi kod nas što se tiče vozača. Što se tiče međunarodnog i međuentitetskog cestovnog prometa također imamo izmjene i dopune koje će donijeti bolju regulaciju i veće približavanje direktivama EU“, rekao je Željko Matoc, pomoćnim ministra za promet i komunikacije FBiH. Izmjenama  Zakona o međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prijevozu, između ostalog predviđena je obaveza korištenja izgrađenih i označenih autobusnih stanica, što do sada nije bio slučaj. Jasnije su definisani uslovi za dobijanje licence za obavljanje međunarodnog  prijevoza putnika putnika i tereta. Postupak usklađivanja međunarodnih i međuentitetskih redova vožnje umjesto Vanjskotrgovinske komore BiH,  provodiće državno Ministarstvo komunikacija i transporta. Prijedloge izmjena navedenih zakona, kako je najavljeno,  Federalni parlament bi trebao razmotriti u septembru.

Pročitajte...