Zašto još nisu usklađeni državni i federalni cjenovnik eko testa ?!

Prema mjesečnim izvještajima Agencije za identifikacijske kokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine u prošloj godini je registrirano 648.057 motornih vozila. S obzirom na to da vozači od januara 2017. eko test plaćaju 22, 32 ili 36 KM, zavisno od motora vozila, vlasti su za godinu dana primjene novog Pravilnika o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila u Federaciji BiH nezakonito naplatile 19,4 miliona KM. Podsjećamo, eko test je definiran u iznosu od 5 KM prema važećem, državnom Pravilniku o tehničkim pregledima vozila.
Plaćanje eko testa po cijenama od 22, 32 ili 36 KM određeno je prema Cjenovniku kojeg je donio federalni ministar komunikacija i prometa pozivajuži se na Zakon o cestovnom prijevozu Federacije BiH. Sa primjenom su počeli iako je na snazi ostao državni pravilnik ili preciznije Pravilnik kojeg je ranije donijelo Ministarstvo komunikacija i prometa, a prema kojem je cijena eko testa 5 KM. Već u martu dva su se ministra, državni i federalni, sastala, a sve u namjeri da se cijene usaglase. Dogovora nije bilo, a građani su nastavili plaćati eko test po skupljem cjenovniku. Među onih blizu 650 hiljada motornih vozila u Bosni i Hercegovini, jeste i više od 120 hiljada vozila koja se godišnje registriraju u Tuzlanskom kantonu. Ministarstvo komunikacija i prometa BiH u prošloj je godini formiralo i Radnu grupu koja bi trebal pripremiti izmjne i dopune pravilnika u cilju njegovog usklađivanja sa zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH. Izračunato je da je, na ovaj način u Federaciji u prošloj godini suprotno važećem državnom pravilniku, naplaćeno blizu 19,5 miliona KM. Federalni pravilnik u primjeni je od januara prošle godine. Cilj mu je bio zadovoljiti ekološke norme i smanjiti zagađenost zraka. Upućeni su mišljenja da se takvim metodama ne može puno postići, jer bi u praksi na lokalnom nivou trebale biti donesene uredbe kojima bi bilo uređeno koja vozila mogu saobraćati u odnosu na eko normu. Vozila bez katalizatora još uvijek u Bosni i Hercegovini, uspijevaju proći eko test, što će od 2020. godine biti nemoguće.