Zenica: Probijen tunel Ričice na jednom od najzahtjevnijih dijelova Koridora 5c

Zenica, Bosna i Hercegovina - 21. decembar 2017: U tunelu Ričice na dionici koridora 5c upriličena je svečanost povodom završetka proboja tunela Ričice dužine 620 metara čime je spojena kompletna dužina desne cijevi tunela na ovoj dionici koridora 5c ( Haris Badzic - Anadolu Agency )
– Izvršen proboj desne cijevi tunela Ričice duge 620 metara na poddionici Klopče – Pečuj (Donja Gračanica), na kojoj se trenutno grade četiri vijadukta i dva tunela

ZENICA (AA) – Na dionici Koridora 5c upriličena je svečanost povodom završetka proboja tunela Ričice dužine 620 metara, čime je spojena kompletna dužina desne cijevi tunela, javlja Anadolu Agency (AA).

Poddionica Klopče – Pečuj (Donja Gračanica) nadovezuje se na poddionicu Drivuša – Klopče u zoni vijadukta Perin Han. Ugovor za izgradnju potpisan je 9. maja 2016. godine, a u dužini ove dionice od 5,78 kilometara grade se četiri vijadukta i dva tunela, a na njoj radi 430 radnika.

Direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić rekao je na svečanosti kako je ovo veliki poduhvat zbog izrazito teškog terena.

„Iako za ovu dionicu možemo reći da je svaki metar najzahtjevniji, bilo da se radi o trasi ili objektima ili o mostovima. Nažalost, situacija je takva da smo dobili zadatak da Koridor provučemo ovom trasom koja je geološki sigurno najnestabilnija i najzahtjevnija na cijeloj trasi Koridora 5c od preko 300 kilometara. Zato je ovaj dan bitan, pokazali smo da najzahtjevnije prirodne prepreke, uz struku, profesionalnost i privrženost poslu, možemo da savladamo. Danas želim da čestitam konzorciju na čelu sa Euro-Asfaltom, 450 radnika i svima onima koji su bilo čime doprinijeli da se ovaj objekat ipak dovede u ovu fazu. Za nas ovo znači da smo bliže realiziaciji našeg cilja da se spustimo do M-17 i za nas je ovo dokaz finansijerima da možemo u rokovima završiti projekte i ovo je poseban dan, jer je Dan rudara, i na ovom projektu je radilo, pored svih građevinaca, i 50 rudara, i čestitam im njihov i naš dan“, rekao je Terzić.

On je naveo kako su najveći izazovi bili političke prirode te su oni, prema njegovoj procjeni, usporili čitav proces gradnje i produžili ga za osam do 10 mjeseci.

„Nesuglasnost oko uvođenja putarina, nemogućnost potpisivanja ugovora koje su Autoceste ispregovarale sa finansijskim institucijama je nešto što nas je usporilo 8-10 mjeseci. Kada se strateški posmatra izgradnja Koridora, ova godina je uspješna. Imali smo usvajanje amandmana na prostorni plan Federacije BiH koji se odnosi na Koridor, koji se 10 godina nije mogao usvojiti, i to je početkom godine usvojeno i nema prepreka za dobijanje dozvola na bilo kojoj dionici Koridora. Na kraju godine je usvojen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama gdje je dato novih 10 feninga putarine kao obezbjeđenje za izgradnju i zaduživanje države, Federacije i Autocesta za buduće dionice. Za 2018. to znači da mi imamo aktivnih 150 miliona eura, iz dva ugovora potpisana 2015. i 2016. s EBRD-om, koji se odnose na Svilaj i ovu dionicu, te dionicu Buna – Počitelj i taj novac imamo aktivan od početka sljedeće godine“, rekao je Terzić.

Voditelj projekta Drago Franc govorio je o tehničkim specifičnostima izgradnje na ovoj dionici na kojoj su radovi počeli u septembru prošle godine.

„Početkom decembra počeli smo sa iskopom ove desne tunelske cijevi, a u januaru i sa paralelnim iskopom lijeve tunelske cijevi. Završetak radova je planiran za jesen sljedeće godine. Dužina ove tunelske cijevi je 628 metara, od čega je podzemni iskop 538 metara, a dužina lijeve cijevi je 614 metara sa podzemnim iskopom od 555 metara. Iskop tunela se izvodi u stijenama male čvrstoće. Imali smo dosta problema, ali sa projektantom i nadzorom smo pronašli rješenja. Posebna pažnja je posvećena ulaznom portalu tunela koji se nalazi u zoni klizišta Pehare, te su ovdje izgrađene dvije portalne galerije dužine 60 i 40 metara. Ukupno je bilo iskopana oko 95.000 kubika stijenske mase, 15.000 kubika betonske mase je ugrađeno, 360 tona mreže, 280 tona čeličnih lukova. Na kraju se zahvaljujem lokalnoj zajednici koja nas trpi ovdje, te se zahvaljujem na povjerenju“, rekao je Franc.

Prisutnima se obratio i najmlađi rudar iz RMU „Kakanj“ Emrah Bliznović.

„Moj otac je radio u rudniku, iza njega smo ostali brat i ja, obojica smo rudari. Rudarski posao nije lak, za njega je potrebna fizička i mentalna snaga, a ovom prilikom želim da se zahvalim Autocestama FBiH i da čestitam Dan rudara svim rudarima uz pozdrav sretno“, rekao je Bliznović.

Zenička zaobilaznica je trenutno najveće gradilište u BiH, a na dvije poddionice, Drivuša – Klopče i Klopče – Donja Gračanica, ukupne dužine osam kilometara, grade se dva tunela, četiri vijadukta i most, a vrijednost radova je 140 miliona eura.

Nakon proboja desne tunelske cijevi, radnici sa druge strane prešli su u dosad iskopani dio tunelske cijevi, gdje su ih pozdravili i čestitali im predstavnici kompanija koje izvode radove, nakon čega je uslijedio zajednički svečani ručak.