Špediteri traže hitno otvaranje graničnog prelaza Orašje

Špediteri, autoprevoznici i privredni subjekti iz Tuzle, Doboja, Brčkog, Bijeljine i Zvornika traže hitno otvaranje graničnog prelaza Orašje. Više od 2000 njih je rubu egzistencije. Preusmjeravanje na druge granične prelaze stvara ogromne troškove i gubitke. Nijedan od graničnih prelaza koji su ostali otvoreni nije na području FBiH. Krizni štab Civilne zaštite Hrvatske 19. marta je donio odluku o zatvaranju pojedinih graničnih prelaza, među kojima je i GP Orašje.   Špediteri i autoprevoznici iz TK i Dobojsko-Bijeljinske regije, već mjesec i po  idu preko GP Gradiška, iako im je GP Orašje bliži i pogodniji. Tehnički uslovi za carinjenje u Gradišci su dosta slabiji. “Naše firme imaju velike troškove. Vozila im dugo stoje na graničnom prelazu. Na Šamac se i ne ide ukoliko vozilo ne ne doalzi iz Mađarske. Dakle veliki su troškovi i za ležanje vozila, gorivo i dnevnice, što firmama koje ionako rade u otežanim uslovima, pravi još veće gubitke”, rekao je Dino Kalesić iz Kantonalne privredne komore TK Isporuke krajnjim kupcima nerijetko kasne, što dovodi i do obaranja cijena. “Tražili smo i od resornih ministarstava, granične policije, ambasade Hrvatske da se ta odluka poništi. Međutim, ta odluka je 19. aprila produžena i važit će do 19. maja. Ne znamo da li će je tada poništiti ili ponovo produžiti”, dodao je Kalesić. Špediterske kuće, autoprevoznici i privredni subjekti iz Tuzlanskog kantona, Brčkog, Bijeljine, Doboja i Zvornika uputili su otvoreno pismo u kojem izražavaju nezadovoljstvo zbog ograničavanja prometa robe i pravljenja razlike između prometa unutar država i tranzitnog prevoza. Iz Kantonalne privredne komore Tuzla također upućuju apel Upravi za indirektno oporezivanje i Vijeću ministara BiH da obezbijede olakšice za poslovanje privrednih subjekata ugroženih uvedenim restriktivnim mjerama. Članice traže hitno reagovanje nadležnih institucija i izmjenu sporne odluke o zatvaranju GP Orašje. Još nisu dobili odgovor.