Učenici Elektotehničke škole u Tuzli programiraju PLC kontrolere

0
107

Učenici Elektrotehničke škole u Tuzli organizovali su javnu prezentaciju praktične vježbe koju su savladali, kako kažu kroz novi projekat izvođenja projekne nastave. Partner školi u ovom slučaju bila je organizacija Međunarodne Interaktivne otvorene škole. I to ne samo savjetodavno, nego i finansijski.

novinar Azra Mešić

Pred profesorima i predstavnicima organizacije MIOS učenici trećeg i četvrtog razreda tuzlanske Elektrotehničke škole prezentirali su rezultate projektne nastave u kojoj su sarađivalii oni koje zanima elektronika, ali i oni kojima je od svih predmeta najdraža informatika.

– Na ovom projektu ja sam programirao PLC. Koristio sam programibilni relej. To je jedinica pomoću kojeg možemo raditi sve što su nas profesori naučili. Najtraženije zanimanje trenutno u Njemačkoj je tehničar mehatronike, što je veliki plus za nas. Učili smo da programiramo arduino, PLC-ove i tako te stvari, a moj zadatak je bio da napravim program koji će mjeriti broj okretaja motora. Mi imamo izlaze na PLC-u nisko i visokofrekventne i koristili smo senzor koji će to mjeriti, a pomoću broj aokretaja uz formulu ralunamobrzninu i podešavamo PLC i mrežnu karticu, sa šifrom PLC-a. Koristili smo tastere za pokretanje i zaustavljanje, kaže učenik Tarik Dugalić.

Da bi Tarik sa svojom grupom mogao programirati PLC, pomogli su kolege drugog školskog usmjerenja. Oni su bili zaduženi za ožičenje trofaznog asinhronog motora čiji rad su regulisali zajedno.

Na frekfentni regulator smo doveli monofazni priključak. Prednost ovog modulatora je što ima trofazni priključak, koji smo vodili na trofazni motor koji je bio spojen u trokut spoj, pojašnjava učenik Armenis Mujkić, učesnik ove školske vježbe.

Frekfentni regulator je riješio veliki problem u eneregeticiasinhronih motora, kaže Armenis, koji svoje obrazovanje želi nastaviti u ovoj oblasti. Zahvaljujući upravo projektnoj nastavi, mnogo je naučio u ovoj školi.

Profesor Elsad Sadiković, kaže da vrlo sličnu nastavu imamo i u svakodnevnom radu.

– Mi dajemo konkretan problem koji učenici trebaju riješiti vezano za generatore, za asinhrone motore i tako dalje – dobiju konkretan problem i upute i imamo dosta materijala. Imamo i čime raditi, dodaje on.

Kroz projekte koji piše razvojni tim škole, profesori i učenici često dobiju priliku i da investiraju u materijale za rad. Ovaj put im je organizacija MIOS pokrila troškove.

Mi smo samo iskoristili dobru volju MIOS-a da dobijemo sredstva na osnovu kojih možemo projektnu nastavu unaprijediti. Jasno je da tehnologija napreduje i da tehniku koju nemamo u školi, donesemo u školu i učenici su imali priliku da se upoznaju sa novom vrstom logičkog kontrolera koji je sve zastupljeniji na tržištu BiH. Želimo da oni izgrade svoje samopouzdanje, da se ne boje opreme nepoznate, a neki od najbogatijih ljudi na svijetu.. oni isto svojoj djeci nikad ne ostave svoje bogatstvo nego im pruže obrazovanje. Tako smo i mi vidjeli da toj djeci trebamo dati obrazovanje koje zahtjeva i ulaganja. Ovo je kao naš mali doprinos da ova škola se izdvoji od ostalih škola i da naši učenici budu prepoznatljivi na tržištu rada, kaže za RTVTK Muamer Halilović, jedan od profesora u Elektrotehničkoj školi.

Profesor Halilović pojašnjava da je značaj projekta u tome što je ujedinio znanja učenika iz elektronike, elektrotehnike i računarstva, a njegovom prezentacijom vježbali su i komunikacijske vještine. Međunarodna organizacija Interaktivne otvorene škole iz Tuzle promovira inovacije u obrazovanju i finansira brojne školske projekte koji razvijaju učeničke vještine i unapređuju nastavu. Obaveza im je i pratiti kako se i u šta investira novac koji doniraju. 

– Projekat projektne nastave u Elektrotehničkoj školi smo finansijski podržali i ocijenili ako kvalitetan primjer pozitivne prakse koji želimo danas-sutra pokazati kroz naše projekte u našem udruženju. Cilj nam je biti podrška projektima koji imaju za cilj primjenu znanja kroz projektnu nastavu i servisno učenje, kaže Mirela Đipa, projekt koordinatorica MIOS-a.

Prva grupa učenika u Elektrotehničkoj školi realizovala je svoj zadatak, a oprema koju su kroz projekat dobili ostaje u školi da na njoj praktična znanja demonstriraju i mlađe generacije.