Ishrana u ramazanu – raznovrsno i ne obimno

Ove godine ramazan smo dočekali  u jeku pandemije koronavirusa. Vjerski autoriteti i institucije su složni u jednom; da je obaveza vjernika, postača, da svojim djelovanjem  ne ugrozi živote i zdravlje ljudi oko sebe i sebe samog, što podrazumijeva i dalje poštivanje pravila fizičke distance, kao i da se u ovim, izmijenjenim zdravstvenim okolnostima, iftari organiziraju samo za ukućane istog domaćinstva, odnosno osobe sa kojima dijelite životni prostor. Posmatramo  s medicinskog aspekta ramazanski post ima veliki uticaj  na dvije osnovne komponente zdravlja tjelesnu i mentalnu, a efekti posta pogu se posmatrati kao preventivno ali i kao terapeutsko sredstvo. Kada je u pitanju tjelesna sfera pozitivni učinci posta su prije svega detoksikacija organizma budući da se odricanjem od hrane tokom dana čisti naš probavni sistem, želudac i tanko crijevo usljed ćega jača crijevna biota, kaže prof Midhat Jašić.

Važan segment ramazanskog posta u izmjenjenim okolnostima ali i inače je izbor adekvatnih namirnica.. Postači bi  u kombinaciji s namirnicama koje već imaju u kućama ove godine uskoro na raspolaganju trebali imati i važno sezonsko voće i povrće.Pravilnim rasporedom  namirnica  svom tijelu treba što duže da omogućite  energiju. Tako je za sehur preporučljivo jesti proteinske namirnice kao što su jaja, sir, meso, mlijeko a za iftar se počastite ugljikohidratima, savjetuje profesor Jašić.

Uz pravilnu prehranu tokom ramazana, iako postite, osjećat ćete se vitalno i bit ćete puni energije, a vaš organizam će biti zahvalan na priuštenom velikom čišćenju od nakupljenih toksina. Nakon iftara bilo bi idealno prošetati za dodatno ubrzanje probave, ali to će  u posebnim okolnostima koje vladaju zbog pandemije  biti nemoguće provesti , pa zato pokušajte biti fizički aktivni u vlastitom domu.

Pročitajte...